KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

in local terms

Dutch translation: uitgedrukt in de lokale munt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in local (currency) terms
Dutch translation:uitgedrukt in de lokale munt
Entered by: Nellie Voss

13:30 Aug 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: in local terms
It concerns indexes (NASDAQ, FTSE 100, S&P). Example: The NASDAQ ended the week up by 1.48% and the S&P up by 0.53% respectively in local terms.
Nellie Voss
Netherlands
uitgedrukt in de lokale munt
Explanation:
Dit is een standaarduitdrukking in financiële teksten. Hiermee bedoelen ze dat het rendement is uitgedrukt in de lokale munt. Dat is heel belangrijk om de volgende reden: stel dat de waarde een aandeel stijgt van 100 dollar naar 105 dollar. In dat geval boekt het aandeel uitgedrukt in de lokale munt 5% winst. Maar stel dat het rendement wordt uitgedrukt in euro en de dollar zakt in dezelfde periode in waarde tegevenover de euro, dan zal het rendement uitgedrukt in euro minder dan 5% bedragen. Het rendement hangt dus ook af van de munt waarin je het publiceert.
Selected response from:

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Grading comment
Bedankt Joeri! Zelf zocht ik het inmiddels ook in die richting dus het is een welkome bevestiging. En de uitgebreide uitleg komt ook van pas.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uitgedrukt in de lokale munt
Joeri Van Liefferinge
3 -1lokale openingsperiode
Jos Essers


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
lokale openingsperiode


Explanation:
term hier gebruikt in de zin van ''termijn''

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joeri Van Liefferinge: Het spijt me, maar dit is in deze context absoluut niet de correcte oplossing.
15 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uitgedrukt in de lokale munt


Explanation:
Dit is een standaarduitdrukking in financiële teksten. Hiermee bedoelen ze dat het rendement is uitgedrukt in de lokale munt. Dat is heel belangrijk om de volgende reden: stel dat de waarde een aandeel stijgt van 100 dollar naar 105 dollar. In dat geval boekt het aandeel uitgedrukt in de lokale munt 5% winst. Maar stel dat het rendement wordt uitgedrukt in euro en de dollar zakt in dezelfde periode in waarde tegevenover de euro, dan zal het rendement uitgedrukt in euro minder dan 5% bedragen. Het rendement hangt dus ook af van de munt waarin je het publiceert.

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90
Grading comment
Bedankt Joeri! Zelf zocht ik het inmiddels ook in die richting dus het is een welkome bevestiging. En de uitgebreide uitleg komt ook van pas.