KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

lead buyer

Dutch translation: hoofdaankoper


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lead buyer
Dutch translation:hoofdaankoper
Entered by: Evert DELOOF-SYS

11:28 Oct 21, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: lead buyer
Is hier een goed Nederlands woord voor of kan ik dit beter gewoon in het Engels laten staan?
xxxSanmar
hoofdaankoper
Explanation:
should do the trick then, of een variant hierop.
Hoofd aankoop --> hoofdaankoper


... Mignon Huisman, hoofd aankoop van de KRO, is zich bewust van de bedreigingen op
de programmamarkt, maar ze schrikt er niet van, integendeel. ...

www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/17/Rtv/01.html - 10k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

... volgt : 90 %, directieleden, hoofdaankopers, hoofd technische diensten,
van uitbestedende en toeleverende bedrijven en organisaties. 5 ...

www.oost-vlaanderen.be/economie/gom/ wegwijzer/toelevering/index.cfm



Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hoofdaankoper
Evert DELOOF-SYS
4 -1inkopers die bereid zijn nieuwe/innoverende producten te kopen
Willemina Hagenauw
1 -1loodkoper
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
loodkoper


Explanation:
nee, geen nieuwe legering maar iemand die lood inkoopt. Ik snap trouwens niet wat die multinationals met al dat lood zouden moeten. Volgens mij eerder zoiets als Evert zegt "hoofdaankoper", maar met de strijd tegen internationale mensenhandel en slavernij, vond ik dat maar een griezelige oplossing.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tina Vonhof: Nee, dat is het beslist niet.
12 hrs
  -> hopelijk kostte het niet te veel van je tijd om tot die conclusie te komen!

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hoofdaankoper


Explanation:
should do the trick then, of een variant hierop.
Hoofd aankoop --> hoofdaankoper


... Mignon Huisman, hoofd aankoop van de KRO, is zich bewust van de bedreigingen op
de programmamarkt, maar ze schrikt er niet van, integendeel. ...

www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/17/Rtv/01.html - 10k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

... volgt : 90 %, directieleden, hoofdaankopers, hoofd technische diensten,
van uitbestedende en toeleverende bedrijven en organisaties. 5 ...

www.oost-vlaanderen.be/economie/gom/ wegwijzer/toelevering/index.cfm





Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Ellis
1 hr

agree  Tina Vonhof
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
inkopers die bereid zijn nieuwe/innoverende producten te kopen


Explanation:
Ik weet dat dit geen "een woords-oplossing" is, maar volgens mij heeft het woord "lead" meer te maken met innovatie, bereid zijn nieuwe producten te kopen, zich in de voorste gelederen van de nieuwe trends bevinden.

Echter zonder meer context dan wat gegeven is, is het moeilijk om dit als definitieve oplossing te geven.

Zie ook: Standaardlexicon Marketing

Succes!


    Standaardlexicon Marketing
Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tina Vonhof: Dat is meer dan de term inhoudt.
11 hrs