KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

virgin country

Dutch translation: nieuwe afzetgebieden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:virgin country
Dutch translation:nieuwe afzetgebieden
Entered by: Bryan Crumpler

07:28 Oct 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: virgin country
een fabriek wil haar verkopen in de "virgin countries" verhogen
Titia Dijkstra
nieuwe afzetgebieden
Explanation:
een optie
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda. Dit heb ik gebruikt (maar de andere opties zijn waarschijnlijk ook goed bruikbaar, in andere contexten).
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2onontgonnen markten
Björn Houben
5 +1nieuwe afzetgebiedenLinda Ferwerda
4 +1landen die een nieuwe afzetmarkt vormen
Henk Peelen
4onontgonnen gebiedenSerge L
3 -1maagdelijk land
Nellie Voss


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
onontgonnen markten


Explanation:
eventueel

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
25 mins

agree  Nadia Ellis
9 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nieuwe afzetgebieden


Explanation:
een optie

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Bedankt Linda. Dit heb ik gebruikt (maar de andere opties zijn waarschijnlijk ook goed bruikbaar, in andere contexten).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
18 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
maagdelijk land


Explanation:
Hier wordt volgens mij gedoeld op landen waar de westerse economie nog nauwelijks tot doorgedrongen is. Nieuw te exploiteren gebied dus, en vooral: nieuwe consumenten,dus nieuw afzetgebied voor hun producten.


    home.scw.vu.nl/~s1059696/polVS.htm
    Reference: http://www.marxists.org/archive/lafargue/works/lazy/ch03.htm
Nellie Voss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: klopt aleen als het gaat om lieslaarzen....
14 mins

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onontgonnen gebieden


Explanation:
vb.:
"De markt qua vraag en aanbod: Vraag is er zeker. Qua vaste lijnen is België zelfs nog voor een groot deel onontgonnen gebied, niettegenstaande de penetratie van GSM-lijnen."

"Wereldwijd hebben al vele ondernemers het initiatief genomen vanuit professionele bedrijfspanden en kantoren het concept te presenteren en (startende) ondernemers te begeleiden en trainen. Dit aantal is inmiddels al uitgegroeid tot over de honderd. In Nederland heeft men al vestigingen in Alkmaar, Deventer, Capelle aan de IJssel, Ede, Hoofddorp, en Vlaardingen, Brabant is echter nog een onontgonnen gebied."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.stichtingmarketing.be/nl/eye/congressen/internati...
    Reference: http://www.e-net-commerce.net/pagesned/artikel132.html
Serge L
PRO pts in pair: 392

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
landen die een nieuwe afzetmarkt vormen


Explanation:
of korter:
nieuwe afzetmarkten

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
16 hrs