KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

cash drawer

Dutch translation: kassa-lade


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cash drawer
Dutch translation:kassa-lade
Entered by: Jos Essers

12:27 Oct 25, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: cash drawer
It has to do with point-of- sale
Michiel
kassa-lade
Explanation:
kas- salade is de overheerlijke etc
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Hartelijk dank voor de moeite. Ik dacht eerts dat kassa-lade niet in de context paste; vandaar mijn verzoek aan proz. 'Use any third-party accessory at your Point-of-Sale, including cash drawers, cash registers, pole displays, barcode scanners etc.' De relatie tussen deze bedrijfssoftware en kassa-lade ontging mij even. Al doende leert men, nietwaar? Michiel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7kassaladeLinda Ferwerda
4 +3kassa-lade
Jos Essers


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
kassalade


Explanation:
eigen ervaring

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
6 mins

agree  Carole Raes
11 mins

agree  Henk Peelen
19 mins

agree  Ariser
3 hrs

agree  Saskia Steur: Saskia Steur
5 hrs

agree  vixen
3 days46 mins

agree  Nadia Ellis
3 days15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kassa-lade


Explanation:
kas- salade is de overheerlijke etc

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Hartelijk dank voor de moeite. Ik dacht eerts dat kassa-lade niet in de context paste; vandaar mijn verzoek aan proz. 'Use any third-party accessory at your Point-of-Sale, including cash drawers, cash registers, pole displays, barcode scanners etc.' De relatie tussen deze bedrijfssoftware en kassa-lade ontging mij even. Al doende leert men, nietwaar? Michiel

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Renia: leest lekkerder, eventueel lade van de kassa
46 mins

agree  Henk Peelen: je hebt gelijk; koppelteken is verplicht wanneer anders een niet van toepassing zijnde interpretatie mogelijk is.
1 hr

agree  Ariser
2 hrs

neutral  Linda Ferwerda: als je het over de groente hebt, is het kassla!
20 hrs

neutral  vixen: agree with Linda
2 days23 hrs