KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

skip and balloon payments

Dutch translation: aangepast aflossen (overslaande betalingen, aflossen volgens afspraak en ballonbetalingen)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:skip, contact and balloon payments
Dutch translation:aangepast aflossen (overslaande betalingen, aflossen volgens afspraak en ballonbetalingen)
Entered by: Marijke Mayer

07:04 Dec 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: skip and balloon payments
skip,contact and balloon payments
Claudia Ait-Touati
aangepast aflossen (overslaande betalingen, aflossen volgens afspraak en ballonbetalingen)
Explanation:
Hoi Claudia,

Ik heb een Googletje gedaan op 'mogelijkheden voor het aflossen van leningen' maar dat leverde te veel op.

Dus heb ik mijn Terminologie Financieel Mgt woordenboekje van Van Amerongen er maar weer bijgepakt. Nu blijkt dat 'balloon' als lening wordt beschreven als "lening die ineens wordt afgelost" of zelfs 'ballonbetaling'. In Nederland niet zo gebruikelijk, daar houdt men het meer op zeker, daarom zou ik kiezen voor bovenstaande omschreven oplossing.

http://www.westerdijk.nl/ha/info/de_aflossingsvormen.htm

Groetjes,
Marijke
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Wat zou ik zonder je moeten doen Marijke?! Je hebt me alweer gered! Hartstikke bedankt! Ik had de omschrijving gevonden in mijn Webster Business dictionary, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aanmoest. Nogmaals bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1aangepast aflossen (overslaande betalingen, aflossen volgens afspraak en ballonbetalingen)
Marijke Mayer
3seizoengebonden afbetaling en ballonbetaling
Elisabeth Ghysels


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
aangepast aflossen (overslaande betalingen, aflossen volgens afspraak en ballonbetalingen)


Explanation:
Hoi Claudia,

Ik heb een Googletje gedaan op 'mogelijkheden voor het aflossen van leningen' maar dat leverde te veel op.

Dus heb ik mijn Terminologie Financieel Mgt woordenboekje van Van Amerongen er maar weer bijgepakt. Nu blijkt dat 'balloon' als lening wordt beschreven als "lening die ineens wordt afgelost" of zelfs 'ballonbetaling'. In Nederland niet zo gebruikelijk, daar houdt men het meer op zeker, daarom zou ik kiezen voor bovenstaande omschreven oplossing.

http://www.westerdijk.nl/ha/info/de_aflossingsvormen.htm

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Wat zou ik zonder je moeten doen Marijke?! Je hebt me alweer gered! Hartstikke bedankt! Ik had de omschrijving gevonden in mijn Webster Business dictionary, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aanmoest. Nogmaals bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
2 hrs
  -> Thank you, Sir.

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
seizoengebonden afbetaling en ballonbetaling


Explanation:
I suppose you mean "skip payment plan" or "skip payment mortgage"; I don't think that there is a specific term in Dutch for this, so I gave a descriptive term. "Ballon payments" (usually one) is known as "ballonbetaling" (reference).

Greetings,

Nikolaus


    Reference: http://www1.robecodirect.nl/F-HTML/D4.html
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149