KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Flow economy

Dutch translation: doorvoer snelheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Flow economy
Dutch translation:doorvoer snelheid
Entered by: Jos Essers

11:20 Jan 9, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Flow economy
an economy that emphasizes the flow-rate of material (non-durable goods and raw materials)
Joep Muijs
Netherlands
doorvoer snelheid
Explanation:
de economie of voordelen (in de gedachtengang als ''economy of scale'' - voordelen van schaalgrootte) die de doorvoersnelheid benadrukt van producten (materialen).

Zal afkomstig zijn uit het Just In Time principe.

Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Wat denk je (Henk ook): Kan hier een term als "doorvoereconomie" worden gebruikt? Of is dan de connotatie met Nederland - Doorvoerland te sterk?

-Joep-
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Goederenstroomeconomie
Leo te Braake | dutCHem
4doorvoer snelheid
Jos Essers
4basiseconomie
Henk Peelen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
basiseconomie


Explanation:
economie die basisproducten levert

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-09 13:30:54 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

naar aanleiding van \"doorvoereconomie\"
ik zat inderdaad iets meer aan een nationale economie te denken, maar ze bedoelen hier natuurlijk \"besparingen/voordelen/rendementsverbeteringen door (hogere doorvoersnelheid)/(kortere doorlooptijd)\", maar ik weet ook niet zo snel een mooi korte, goed klinkende term. Doorvoereconomie lijkt me niet geschikt.

Toch maar iets als doorvoerrendement, doorlooprendement.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: deze snap ik niet
1 hr
  -> het lijkt me een broertje (zusje misschien, ok) van fuel economy = brandstofrendement. nIet dan

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doorvoer snelheid


Explanation:
de economie of voordelen (in de gedachtengang als ''economy of scale'' - voordelen van schaalgrootte) die de doorvoersnelheid benadrukt van producten (materialen).

Zal afkomstig zijn uit het Just In Time principe.



Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Wat denk je (Henk ook): Kan hier een term als "doorvoereconomie" worden gebruikt? Of is dan de connotatie met Nederland - Doorvoerland te sterk?

-Joep-

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: JIT niet relevant: ook TOC hier op zijn plaats
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Goederenstroomeconomie


Explanation:
hofdwoord is economie, dat moet m.i. vertaald worden.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316