KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

efficiency driven

Dutch translation: een dynamisch bedrijf dat doeltreffendheid hoog in het vaandel voert


08:20 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: efficiency driven
It is now a dynamic and efficiency driven company that has embraced modern technology...
Sandra
Dutch translation:een dynamisch bedrijf dat doeltreffendheid hoog in het vaandel voert
Explanation:
Ik zou het persoonlijk iets vrijer vertalen omdat je toch wil dat de kwaliteiten van het bedrijf goed in de verf komen te staan.

Je zou eventueel ook gewoon kunnen zeggen:

"Het is nu een dynamisch en doeltreffend bedrijf [...]", maar dan mis je een beetje de drijfveer van 'driven'.

HTH

Gert
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt, Gert!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2een dynamisch bedrijf dat doeltreffendheid hoog in het vaandel voert
GertV
4door rendement gedrevenTony Vandenborn


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
een dynamisch bedrijf dat doeltreffendheid hoog in het vaandel voert


Explanation:
Ik zou het persoonlijk iets vrijer vertalen omdat je toch wil dat de kwaliteiten van het bedrijf goed in de verf komen te staan.

Je zou eventueel ook gewoon kunnen zeggen:

"Het is nu een dynamisch en doeltreffend bedrijf [...]", maar dan mis je een beetje de drijfveer van 'driven'.

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Bedankt, Gert!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
3 hrs

agree  SIOE DARTANA: zeer goed
15 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
door rendement gedreven


Explanation:
Het is een nieuw en dynamisch, door rendement gedreven bedrijf, dat moderne technologie...


Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313