KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

sealed bid

Dutch translation: verzegeld bod


11:31 Apr 3, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: sealed bid
Suppliers submit their sealed bids.
Renate van den Bos
Dutch translation:verzegeld bod
Explanation:
gewoon letterlijk dus
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2verzegeld bod
AAAmedical
4 +2bod onder gesloten omslagBenny Raemaekers
5 +1inschrijving onder zegelSaskia Steur
5gesloten bod
Jacqueline van der Spek


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bod onder gesloten omslag


Explanation:
-

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
8 mins
  -> bedankt

agree  xxxblomguib
2 hrs
  -> bedankt

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
verzegeld bod


Explanation:
gewoon letterlijk dus


    Reference: http://www.qedgames.com/DEDutch.html
    www.khbo.be/spellenarchief/vertalingen/ DogEatDog-kort.html
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer
2 hrs
  -> dank je Marijke

neutral  Jacqueline van der Spek: als "verzegeld bod" al een gangbare uitdrukking is, dan is het een Vlaamse uitdrukking, niet een Nederlandse, IMHO
3 hrs
  -> Ik weet niet of de uitdrukking in NL gangbaar is, in ieder geval is de term correct

agree  AllisonK
4 hrs
  -> dank je

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gesloten bod


Explanation:
Een gesloten bod veiling is in feite een inschrijving: alle bieders maken éénmaal hun bod bekend in een gesloten envelop en de hoogste bieder wint.



HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www1.fee.uva.nl/scholar/mdw/sloof/SheetsH14.pdf
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marijke Mayer: maar deze is verzegeld
2 hrs
  -> "verzegeld bod" 2 google hits?? sealed bid >57.000 hits

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inschrijving onder zegel


Explanation:
van Amerongen

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Ik heb ook in Nederland een Google hit gevonden dat enveloppen inderdaad worden verzegeld voor bepaalde procedures. www.tbm.tudelft.nl/modulemateriaal/Voltijd/ Tb311/material/Documentatie_sport7.doc -
1 day12 hrs