KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Rollover Option

Dutch translation: roll-over option


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roll-over option
Dutch translation:roll-over option
Entered by: Drs. Pieter Stolwijk

12:18 May 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Rollover Option
Betreft omzetten van aandelen in aandelen van een ander aandelenplan.
Zou 'Overdrachtoptie' kunnen of toch maar gewoon rollover-optie?
Drs. Pieter Stolwijk
Rollover-optie
Explanation:
Hoewel er maar 1 hit op Google is, zou ik rollover-optie gebruiken. Voor overdracht(s)optie geen enkele hit.

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Dank. Eigenlijk zou er voor zo'n begrip een Nederlands woord moeten komen, wie durft?
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Rollover-optie
Jacqueline van der Spek
4verlengen/prolongeren
Laurent Slowack


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Rollover-optie


Explanation:
Hoewel er maar 1 hit op Google is, zou ik rollover-optie gebruiken. Voor overdracht(s)optie geen enkele hit.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Dank. Eigenlijk zou er voor zo'n begrip een Nederlands woord moeten komen, wie durft?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
11 mins
  -> dank je wel, Tea

agree  Chantal Henno: zou ik ook zeggen. Kijk ook eens op Fidict.com, goed financieel woordenboek EN-DU
1 hr
  -> dank je wel, Chantal

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verlengen/prolongeren


Explanation:
Van Dale spreekt in financiele context van: verlengen, prolongeren van schuld, lening...



    -
Laurent Slowack
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 71