KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

upsell

Dutch translation: de klant ervan proberen te overtuigen een duurder product te kopen


19:25 May 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: upsell
Weinig context beschikbaar. Het gaat om losse strings die allemaal te maken hebben met verkoop, leveranciers en dergelijke termen...
Massimo Lencioni
Dutch translation:de klant ervan proberen te overtuigen een duurder product te kopen
Explanation:
upsell:

verb. To attempt to persuade a customer to purchase a more expensive item.

Ik geloof niet dat hier één Nederlands woord voor is. Misschien iets voor een marketing specialist??

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2'upsellen'
Marijke Mayer
3 +2de klant ervan proberen te overtuigen een duurder product te kopen
Jacqueline van der Spek


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
de klant ervan proberen te overtuigen een duurder product te kopen


Explanation:
upsell:

verb. To attempt to persuade a customer to purchase a more expensive item.

Ik geloof niet dat hier één Nederlands woord voor is. Misschien iets voor een marketing specialist??

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.wordspy.com/words/upsell.asp
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeroen Latour: Volgens mij laat men het woord onvertaald.
2 mins
  -> dank je wel, Jeroen

agree  Chris Hopley: ofwel het "go large-principe"... ;-)
13 hrs
  -> that sounds pretty posh!! Thanks, Chris

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
'upsellen'


Explanation:
Hier zijn nog wat Google hits om aan te tonen dat Jeroen en Jacqueline gelijk hebben.

Bazoon - Marketing & Business Accelerator Services
... van producten en/of diensten met een lange verkoopcyclus o Ondersteunen van winkelverkoop
en off-line verkoop o Upsell, cross-sell ... Wat betekent dubbel opt-in ...
www.bazoon.nl/toc.htm - 29k

[PDF]CRM in de Nieuwe Economie
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Dat betekent dat de klant idealiter binnen de ... trajecten, die nauwelijks waarmaakten
wat door leveranciers zo ... de klantgegevens cross- en upsell opportunities kun ...
www.fngpubli.com/abstractspdf/ pdffiles/wgm/km2003cr.pdf

[PDF]CC • V - A
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... 25 D E OFFERTE IS DE DEUR UIT , WAT NU ? .... ... 41
WAT HEEFT DE KLANT NODIG? ...
www.ace-management-partners.nl/crashcourses/pdf-files/

Jammer dat wij meer woorden nodig hebbe in het Nederlands, tenzij je ervoor kiest om ' upsellen' te gebruiken . . .
en heb ik nog 4 sites gevonden die ' upsellen' gebruiken, niet mooi, maar mischien wel zo duidelijk voor de marketing insiders . . . .

Succes toegewenst in het vertalen van Engelse "kretologie".

Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: misschien kan je er een andere draai aangeven, bijv. "verkopen m.b.v. upsell-technieken"
13 hrs

agree  Chris Hopley: Met "upselling" krijg je nog meer hits op Nederlandse paginas; ben het ook met Nicolette eens.
13 hrs