KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

endowments

Dutch translation: kapitaalverzekering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:endowments
Dutch translation:kapitaalverzekering
Entered by: Marijke Mayer

13:18 May 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: endowments
..the majority of its 1.5m endowments are now not on target to cover the repayment of a mortgage.
Aukje Greasby
kapitaalverzekering
Explanation:
kapitaalverzekering is het meest gebruikte woord in deze.

Programma boxbepaling kapitaalverzekering
Programma boxbepaling kapitaalverzekering. Er ... gebruiken. Bij een kapitaalverzekering
betaalt u bijna altijd een aantal jaren premies. ...
www.belastingdienst.nl/boxbepaling/ - 7k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Als u een kapitaalverzekering eigen woning had en uw woning heeft ...
Als u een kapitaalverzekering eigen woning had en uw woning heeft
verkocht. Als u bent verhuisd naar een andere woning in Nederland ...
www.belastingdienst.nl/aangifte/5a58d17.htm - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.belastingdienst.nl ]

Kapitaalverzekering en het nieuwe belastingstelsel
... Kapitaalverzekering en het nieuwe belastingstelsel. In het nieuwe belastingstelsel
gaat er veel veranderen rondom de fiscale behandeling ...
kapitaalverzekering.fiscus.hypotheek
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kapitaalverzekering
Marijke Mayer
5levensverzekeringSaskia Steur
4Schenking/donatie
Tina Vonhof


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
levensverzekering


Explanation:
Mits in combinatie met hypotheek. Het gaat hier om een 'endowment insurance'

ook wel kapitaalverzekering of gemengde verzekering

vlgs van Amerongen

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kapitaalverzekering


Explanation:
kapitaalverzekering is het meest gebruikte woord in deze.

Programma boxbepaling kapitaalverzekering
Programma boxbepaling kapitaalverzekering. Er ... gebruiken. Bij een kapitaalverzekering
betaalt u bijna altijd een aantal jaren premies. ...
www.belastingdienst.nl/boxbepaling/ - 7k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Als u een kapitaalverzekering eigen woning had en uw woning heeft ...
Als u een kapitaalverzekering eigen woning had en uw woning heeft
verkocht. Als u bent verhuisd naar een andere woning in Nederland ...
www.belastingdienst.nl/aangifte/5a58d17.htm - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.belastingdienst.nl ]

Kapitaalverzekering en het nieuwe belastingstelsel
... Kapitaalverzekering en het nieuwe belastingstelsel. In het nieuwe belastingstelsel
gaat er veel veranderen rondom de fiscale behandeling ...
kapitaalverzekering.fiscus.hypotheek


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
5 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schenking/donatie


Explanation:
usually large sums of money awarded by large institutions (examle: the National Endowment for the Arts).

This seems to fit better in this context, where some organization is trying to raise funds to cover its mortgage.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423