KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

brand activator

Dutch translation: brand activator


19:39 Jun 29, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: brand activator
Sorry, there is absolutely no context. The term is used only once in the entire document, and it's not explained any further.
ghpijffers
Netherlands
Dutch translation:brand activator
Explanation:
Deze term vond ik onvertaald op internet:...Bij Unilever Bestfood hebben ze daarom de functie van brand activator geintroduceerd. Die moet een veel groter scala aan activiteiten overzien en meer externe experts kunnen aansturen....
(Dit stukje stond onder "marketing bypass")
Selected response from:

xxxGeoZoo
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1brand activatorxxxGeoZoo
4 +1merkpromotie
Laurent Slowack
4PR-man/vrouw/persoon
Edward Vreeburg


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
brand activator


Explanation:
Deze term vond ik onvertaald op internet:...Bij Unilever Bestfood hebben ze daarom de functie van brand activator geintroduceerd. Die moet een veel groter scala aan activiteiten overzien en meer externe experts kunnen aansturen....
(Dit stukje stond onder "marketing bypass")


    Reference: http://www.mt.nl/onlineoriginals/46160/61203/61205
xxxGeoZoo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: kan wel, maar het blijft een Englse term, hangt van je publliek af...
12 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
merkpromotie


Explanation:
merk activator
Zou het kunnen dat het gaat om het promoten van een merk?


    -
Laurent Slowack
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette vH: merk promoter ik denk dat het gaat om de persoon of het bedrijf, niet om de actie dus geen "promotie"
9 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
PR-man/vrouw/persoon


Explanation:
Als het om een functie gaat; iemand die verantwoordelijk is voor de brand awareness / bekendheid van het merk/ markting van de merknaam....

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207