KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

receivables

Dutch translation: uitstaande vorderingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:receivables
Dutch translation:uitstaande vorderingen
Entered by: ghpijffers

14:18 Jul 2, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: receivables
"Our XXX team keeps improving our receivables ..."

In another location: "There have been third party customer management issues which lead to a concerning rise in receivables"
ghpijffers
Netherlands
uitstaande vorderingen
Explanation:
Ook: te innen rekeningen of gewoonweg vorderingen.
Zie tal van jaarrekeningen, balansen, en zelfs Van Dale EN-NL.
(Wijzig in onderstaand http-adres de /en/ in /nl/ en je hebt de Nederlandse versie).
Selected response from:

IDEAD Transl
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6uitstaande vorderingenIDEAD Transl
4 +1ontvangsten / inningenIDD
4debiteuren
Nellie Voss


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
uitstaande vorderingen


Explanation:
Ook: te innen rekeningen of gewoonweg vorderingen.
Zie tal van jaarrekeningen, balansen, en zelfs Van Dale EN-NL.
(Wijzig in onderstaand http-adres de /en/ in /nl/ en je hebt de Nederlandse versie).


    Reference: http://www.delhaize-le-lion.be/documents/annualreport2000/en...
IDEAD Transl
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ammerins Moss
7 mins

agree  vixen
36 mins

agree  Ariser
52 mins

agree  rita
1 hr

agree  Linda Ferwerda
2 hrs

agree  Elise Jansen: also:te ontvangen posten, vorderingen, debiteuren.
3 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ontvangsten / inningen


Explanation:
,

IDD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
19 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debiteuren


Explanation:
Of: te ontvangen posten. Uitstaande vorderingen kan trouwens ook prima.
Maar volgens mij is debiteuren de meest gangbare term.



    Woordenboek vAmerongen; Financieel management
    Eigen ervaring als boekhouder
Nellie Voss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 68