KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

commonly observed

Dutch translation: veel gebruikte / veel voorkomende


10:46 Nov 12, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: commonly observed
Some of the commonly observed supply chain contracts under the first category are Quantity Discount Contract, Profit Sharing Contract, Revenue Sharing Contract, Buy-back contract.
Renate van den Bos
Dutch translation:veel gebruikte / veel voorkomende
Explanation:
Commonly observed betekent in feite gewoon commonly used of commonly seen.
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Enkele van de meest voorkomende toeleveringscontracten zijn contracten die voorzien in...
Marc Van Gastel
4gebruikelijke, doorsneexxxNicolette Ri
4veel gebruikte / veel voorkomendeShayna Barby


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
veel gebruikte / veel voorkomende


Explanation:
Commonly observed betekent in feite gewoon commonly used of commonly seen.


Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99
Grading comment
Bedankt! Renate

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gebruikelijke, doorsnee


Explanation:
-

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Enkele van de meest voorkomende toeleveringscontracten zijn contracten die voorzien in...


Explanation:
Enkele van de meest voorkomende toeleveringscontracten in de eerste categorie zijn het Kwantiteitskortingcontract, Winstdeelnamecontract, Omzetdelingscontract, en Terugkoopcontract.

Ja, die lange woorden, lastig. Kwantiteitskortingcontract klinkt niet goed, maar is technisch mogelijk, maar je kan het ook opsplitsen, naar eigen voorkeur in "contract voor kwantiteitskorting". Voor de andere drie vind ik het niet te lang, vandaar dat mijn eindkeuze naar consistentie gaat en ze dus allemaal aaneen zetten.



Marc Van Gastel
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 62