KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

net cash inflow

Dutch translation: netto kasstroom, netto kasontvangsten, nettowinst, nettoopbrengst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:net cash inflow
Dutch translation:netto kasstroom, netto kasontvangsten, nettowinst, nettoopbrengst
Entered by: Henk Peelen

08:15 Nov 13, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: net cash inflow
net cash inflow from operating activities
Kaat
netto kasstroom, netto kasontvangsten
Explanation:
zou ik zeggen

Van Amerongen:
cash inflow: kasontvangsten

Wanneer je over netto kasontvangsten praat, bedoel je volgens mij de netto kasstroom, maar netto kasontvangsten kan natuurlijk ook.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2netto kasstroom, netto kasontvangsten
Henk Peelen
4Netto kasstroom op operatiebasis
Erica Magielse


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
netto kasstroom, netto kasontvangsten


Explanation:
zou ik zeggen

Van Amerongen:
cash inflow: kasontvangsten

Wanneer je over netto kasontvangsten praat, bedoel je volgens mij de netto kasstroom, maar netto kasontvangsten kan natuurlijk ook.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stephanie Wloch: netto kasstroom vaker in samenhang met cashflow te vinden
19 mins

agree  Ariser
4 hrs

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Netto kasstroom op operatiebasis


Explanation:
(Netto) kasstroom op operatiebasis

Evt. ook:
- (Netto) kasstroom uit operationele activiteiten
- Operationele kasstroom



--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2003-11-20 14:49:43 GMT)
--------------------------------------------------

Kasstroom op operatiebasis is de term die ik tijdens mijn accountantsopleiding heb geleerd. = Kasstroom op winstbasis -/- mutatie in geïnduceerd netto werkkapitaal


    Reference: http://www.wsvharingvliet.nl/documenten/jaarrapport2001.doc
    Reference: http://www.accountancyinfo.nl/mobile/content_mobiel.php3?art...
Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 78