KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

denial-of-service attacks

Dutch translation: DoS-aanvallen


12:25 Nov 13, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: denial-of-service attacks
Viruses, theft, denial-of-service attacks, and even poorly implemented systems, put the integrity of your IT infrastructure in jeopardy
Renate van den Bos
Dutch translation:DoS-aanvallen
Explanation:
.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt, Gerard! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3DoS-aanvallen
Gerard de Noord
4 +1ontzegging van gebruik
Ellemiek Drucker
4(stortvloed aan berichtenverkeer)/aanvallen op server die de toegang ontzeggen/onmogelijk maken
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ontzegging van gebruik


Explanation:
Hoi Renate,

Ontzegging van gebruik.

Voorbeelden hiervan zijn fysieke of elektromagnetische aanvallen (HPM); spoofing en ontzegging van gebruik ('denial-of-service' aanval) vanaf de buitenzijde. ...
www.infodrome.nl/publicaties/domeinen/ 05_ope_lui_essay.html

Voorbeelden hiervan zijn fysieke of elektromagnetische aanvallen, spoofing en ontzegging van gebruik (‘denial-of-service’ aanval) vanaf de buitenzijde. ...
www.xs4all.nl/~liedewij/UNIVERSITEIT/multimedia/ portfolio/e-government.doc -

HTH
Ellemiek

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-13 12:31:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Het wordt ook vaak onvertaald gelaten:

De website van Microsoft is vrijdagavond ongeveer twee uur lang
uit de lucht geweest na een denial of service-aanval. ...
www.webwereld.nl/nieuws/15813.phtml

De wankele basis van de nieuwe
economie. Recente \'denial of service\'-aanvallen komen niet als verrassing. ...
www.computable.nl/artikels/archief0/d08ra010.htm

Microsoft zegt belaagd te zijn door een Denial of Service aanval van uitzonderlijke
omvang. ... Microsoft site plat na Denial of Service aanval. ...
www.scarlet.be/nl/consumer/services/ computer/netnieuws/article,136540

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: .
13 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
DoS-aanvallen


Explanation:
.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 631
Grading comment
Bedankt, Gerard! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: De vijand bestoken met hele oude IBM-computers...??? :-]
11 mins

agree  AllisonK
16 mins

agree  Hans Vandecappelle
29 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(stortvloed aan berichtenverkeer)/aanvallen op server die de toegang ontzeggen/onmogelijk maken


Explanation:
als je iets duidelijker wil zijn dan DoS-aanvallen. Maar dat laatste zullen geïnteresseerde lezers uiteraard wel begrijpen.

Letterlijk 'weigering van service' - in ICT-Woordenboek 2003 vertaald door 'geen toegang krijgen'

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706