KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

leverage

Dutch translation: benutten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leverage
Dutch translation:benutten
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

13:59 Jun 22, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: leverage
With our design knowledge and proven shelf-ready designs we should focus on customised solutions and leverage our expertise across the company.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
benutten
Explanation:
... en zouden we onze expertise bedrijfsbreed moeten benutten.

volgens mij bedoelt men zoiets
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2benuttenHarry Borsje
4verspreiden (hier)Els Thant, M.A., B.Tr.
3meer aanwenden; meer gebruiken; meer toepassen
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verspreiden (hier)


Explanation:
één mogelijkheid...

Els Thant, M.A., B.Tr.
Ecuador
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
benutten


Explanation:
... en zouden we onze expertise bedrijfsbreed moeten benutten.

volgens mij bedoelt men zoiets

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: lijkt mij de mooiste hier
26 mins

agree  Sanmar
1 hr

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
meer aanwenden; meer gebruiken; meer toepassen


Explanation:
leverage is / slaat op hefboomwerking, vandaar dat "meer".

Met onze ontwerpkennis en bewezen verkoopklare ontwerpen moeten we ons richten op maatoplossingen, en onze kennis / expertise meer / sterker / grootschaliger aanwenden binnen het bedrijf.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 68