KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

specifiers

Dutch translation: bestekschrijver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:specifier
Dutch translation:bestekschrijver
Entered by: Jacob Winsemius

19:20 Jul 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: specifiers
In een zin samen met designers, dus "designers and specifiers"; een vaststaande uitdrukking in het Engels, het gaat hier om een beroepsgroep. Bestaat er een Nederlands begrip voor?
Jacob Winsemius
bestekschrijvers
Explanation:
tenminste in bouwkunde/architectuur
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Bedankt, lijkt me correct.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bestekschrijvers
Leo te Braake | dutCHem
3tekenaarsLinda Ferwerda


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tekenaars


Explanation:
zijn dit niet de mensen die de bouwtechnische tekeningen maken?

Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: volgens mij heten dat ontwerpers en/of tekenaars (FR:dessiner=tekenen!)
5 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bestekschrijvers


Explanation:
tenminste in bouwkunde/architectuur

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 43
Grading comment
Bedankt, lijkt me correct.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan de Boeck: designers and specifiers/ontwerpers en bestekschrijvers
1 hr