KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

compliance

Dutch translation: naleving van regels


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compliance
Dutch translation:naleving van regels
Entered by: Linda Ferwerda

14:46 Oct 31, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: compliance
There is an appropriate balance between risk management and compliance, and getting my work done.

Ik zit te worstelen met de term compliance in deze zin. De tekst komt uit een vragenlijst van een intern tevredenheidsonderzoek van een bank bij haar personeelsleden. Het zijn allemaal aparte puntjes, dus er is niet echt een context.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Christine Hufkens
Belgium
naleving
Explanation:
Ook naleving is een optie in combinatie met risicomanagement
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10nalevingLinda Ferwerda
3 +4compliance
Katrien De Clercq
4 -1flexibiliteit
joeky janusch


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
compliance


Explanation:
Als je op Google risicomanagement en compliance samen intikt, dan krijg je heel wat hits !

Katrien De Clercq
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson: In this context the word used in Dutch is compliance e.g www.pwc.com/Extweb/industry.nsf/ docid/D9864786EBC3DBD2802571180053813C
2 mins
  -> Thanks, Kate !

agree  Guus van Osch: De gemiddelde bankmedewerker kent (inmiddels) de term compliance wel. Vertaling zal alleen maar verwarring opleveren. vermoed ik (een ex bankmedewerker)
14 mins
  -> Dank je, Guus !

agree  Mario Hendriks
25 mins
  -> Dank je, Mario !

agree  Joost Elshoff
4 hrs
  -> Dank je, Joost !

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
naleving


Explanation:
Ook naleving is een optie in combinatie met risicomanagement

Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 56
Grading comment
Bedankt Linda.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine
1 min

agree  Marijke Mayer
19 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Heel gewoon Nederlands, dus waarom Engels?
26 mins

agree  Erik Boers: Ik zou er "van de regels/voorschriften" o.d. aan toevoegen. En ik zou "risicobeheer" zeggen i.p.v. risicomanagement.
33 mins
  -> mee eens!

agree  Hester Eymers: Met Erik.
1 hr

agree  xxxmariette: ook met Erik. http://www.feweb-vu.nl/default.asp?itemnumber=7727
1 hr

agree  Sanmar
2 hrs

agree  vic voskuil: Erik!
3 hrs

agree  Bram Starink
6 hrs

agree  Saskia Steur
18 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
flexibiliteit


Explanation:
Zou ook een optie kunnen zijn.

joeky janusch
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Volgens mij heeft compliance heel weinig met flexibiliteit te maken - het idee is juist dat het personeel de regels *niet* mag buigen ;-)
6 mins

disagree  Saskia Steur: dit kan het echt niet zijn, hoor. Compliance is naleving van regels, flexibiliteit hoort daar niet in thuis.
18 hrs