KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

standby statement

Dutch translation: voorlopige verklaring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:standby statement
Dutch translation:voorlopige verklaring
Entered by: Els Hoefman

16:49 Feb 10, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Term uit de P.R.
English term or phrase: standby statement
Een titeltje in een werkdocument ter voorbereiding van vragen die door de pers kunnen worden gesteld.
Als definitie heb ik op het internet gevonden: Standby Statements are used when corporations, organizations and the likes are caught off guard. They are blanket statements that are used until the subjects who have been thrust into the media limelight can get better organized. They are viewed as better than giving no response at all. That is... until they get better organized.
Els Hoefman
voorlopige verklaring
Explanation:
Daarmee kan een berdrijf aangeven dat ze beter in het onderwerp moeten duiken, maar dat dit het voorlopige standpunt is.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-11 13:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

sorry: bedrijf
Selected response from:

Maleen Hof
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor "algemene verklaring" en ben ervan overtuigd dat er een meer officële vertaling moet zijn, maar heb ze nog niet gevonden...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3voorlopige verklaring
Maleen Hof
3stand-byverklaring
Els Spin
3nood verklaringWillem van Herwijnen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nood verklaring


Explanation:
Dit lijkt me een goede oplossing

Willem van Herwijnen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stand-byverklaring


Explanation:
Hoi Els,
Een Nederlandse term hiervoor heb ik nergesn kunnen vinden. Noodverklaringen, crisisverklaringen e.d. betekenen gewoonweg iets heel anders.
Omdat 'stand-by' wel in het groene boekje staat, zou ik kiezen voor deze oplossing, met eventueel tussen haakjes een korte uitleg.
Groet, Els

Els Spin
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorlopige verklaring


Explanation:
Daarmee kan een berdrijf aangeven dat ze beter in het onderwerp moeten duiken, maar dat dit het voorlopige standpunt is.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-11 13:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

sorry: bedrijf

Maleen Hof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt! Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor "algemene verklaring" en ben ervan overtuigd dat er een meer officële vertaling moet zijn, maar heb ze nog niet gevonden...