KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

personnel transactions

Dutch translation: personeelstransacties


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:personnel transactions
Dutch translation:personeelstransacties
Entered by: Hester Eymers

13:47 Mar 7, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / privacy policy
English term or phrase: personnel transactions
Context: korte tekst over het privacybeleid van een internationaal bedrijf, waarin opgesomd wordt waarvoor persoonlijke en vertrouwelijke informatie binnen het bedrijf gebruikt kan worden:
(...)
rewards and recognition;
travel and expense imbursement;
training;
relocation;
payroll administration;
industrial relations;
reporting and statistical analysis;
related *personnel transactions*;
visas, licenses etc.
(...)

Ik kan niet bedenken wat ze hiermee kunnen bedoelen, iemand een idee?
Hester Eymers
Netherlands
personeelstransacties
Explanation:
Zelf werk ik binnen een internationaal bedrijf en daar wordt personeelstransacties wel gebruikt. Zie vb. ook: http://www.vgdw.nl/index.php?fuseaction=home.showPages&stijl...
Selected response from:

Luc Dielis
Belgium
Grading comment
Dit wordt 'm. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3personeelstransacties
Luc Dielis
3personeelsverschuivingen
Lincy Luyten
3persoonlijke aangelegenheden
Katrien De Clercq
2overplaatsingen
Henk Peelen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overplaatsingen


Explanation:
is wat me te binnen schiet bij deze woorden in deze context.
Overplaatsingen naar andere afdelignen of andere vestigingen.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 68
Notes to answerer
Asker: Maar hoe vertaal ik 'relocation' (hoger in het rijtje) dan?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tina Vonhof: Je denkt waarschijnlijk aan 'transfers'.
2 hrs

neutral  Luc Dielis: relocation is eerder een transfer binnen de organisatie maar naar het buitenland.
6 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
persoonlijke aangelegenheden


Explanation:
Dit kan misschien wel...

Katrien De Clercq
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 6

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
personeelstransacties


Explanation:
Zelf werk ik binnen een internationaal bedrijf en daar wordt personeelstransacties wel gebruikt. Zie vb. ook: http://www.vgdw.nl/index.php?fuseaction=home.showPages&stijl...

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dit wordt 'm. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Duidelijk verklaard op deze link.
2 hrs

agree  Sandra Ponfoort
5 hrs

agree  Maleen Hof: Kan niet duidelijker met die link
18 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personeelsverschuivingen


Explanation:
is wat me te binnen schiet

Lincy Luyten
Specializes in field
Native speaker of: Flemish