KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

lean team

Dutch translation: leanteam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lean team
Dutch translation:leanteam
Entered by: xxxosp

14:03 Mar 21, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: lean team
Raymond, a plant manager, needs to first honestly report his material runs and then immediately request the resources need to arrive at the root-cause of the excessive scrap, thereby protecting and preserving the assets of the shareholder going forward.

Call in the Lean Team!

Honest reporting and best use of company assets are both required to fulfill Raymond’s duty to the shareholders.
xxxosp
Belgium
Lean Team
Explanation:
Verwijzing naar 'lean manufacturing' een (management)methode of efficiënt te produceren door verspilling te voorkomen. De NL vertaling 'slank produceren' wordt slechts sporadisch gebruikt en brengt zeker in deze context de boodschap niet over. Ongetwijfeld zal het externe of interne team dat dit veranderingproces begeleidt ook in NL Lean Team worden genoemd.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-03-22 16:34:31 GMT)
--------------------------------------------------

Re: Voor mij geldt dat ik de term bewust in het Engels (dus apart) en met hoofdletters heb laten staan. Of het voorbeeld dat je geeft zo inderdaad wordt gebruikt, weet ik niet, maar een 'gedrocht' vind ik het wel.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Persoonlijk verkies ik toch 1 woord.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7Lean TeamHarry Borsje
3Normen- en waardenteamToiny Van der Putte-Rademakers


Discussion entries: 2





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Normen- en waardenteam


Explanation:
Misschien heb je hier wat aan.


Toiny Van der Putte-Rademakers
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
Lean Team
Lean Team


Explanation:
Verwijzing naar 'lean manufacturing' een (management)methode of efficiënt te produceren door verspilling te voorkomen. De NL vertaling 'slank produceren' wordt slechts sporadisch gebruikt en brengt zeker in deze context de boodschap niet over. Ongetwijfeld zal het externe of interne team dat dit veranderingproces begeleidt ook in NL Lean Team worden genoemd.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-03-22 16:34:31 GMT)
--------------------------------------------------

Re: Voor mij geldt dat ik de term bewust in het Engels (dus apart) en met hoofdletters heb laten staan. Of het voorbeeld dat je geeft zo inderdaad wordt gebruikt, weet ik niet, maar een 'gedrocht' vind ik het wel.


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bedankt! Persoonlijk verkies ik toch 1 woord.
Notes to answerer
Asker: Wat denken jullie van 'leanteam' in één woord? Dat is toch gebruikelijker in het Nederlands, niet? Naar analogie van bijv. 'mission statement' (Engels) en 'missionstatement' (Nederlands).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luc Dielis: cfr. Lean production= organisatieconconcept afkomstig uit Japan met als doel verbeteren efficiëntie en productiviteit. Lean team lijkt me iets als een kwaliteitsteam, maar ik zou gewoon lean team in de vertaling behouden.
9 mins

agree  David Van der Vloet: term wordt inderdaad doorgaans niet vertaald
10 mins

agree  Tina Vonhof: haast niet te vertalen.
1 hr

agree  ilse van haneghem
1 hr

agree  Margreet Logmans
2 hrs

agree  Dennis Seine
7 hrs

agree  Wilmer Brouwer: of natuurlijk efficiëntie-eenheid als je de alliteratie behouden ;)
19 hrs