KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

Experience rated insurance

Dutch translation: omschrijving


14:07 Mar 25, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Insurance
English term or phrase: Experience rated insurance
Helaas geen context voorradig (verzekering op basis van het ervaringstarief?)
TMJS
Dutch translation:omschrijving
Explanation:
Volgens een verzekeringswoordenboek is het een
verzekering waarbij het risico wordt ingeschaald op basis van afwijking van het gemiddelde risico
Selected response from:

Bart Vanderbruggen
Grading comment
Klopt, maar nu nog een korte Nederlandse term.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verzekering met resultaat-gerelateerde winstdelingJack den Haan
3omschrijvingBart Vanderbruggen
1verzekeringspremie ingeschat op (rij)ervaring
11thmuse


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
experience rated insurance
omschrijving


Explanation:
Volgens een verzekeringswoordenboek is het een
verzekering waarbij het risico wordt ingeschaald op basis van afwijking van het gemiddelde risico

Bart Vanderbruggen
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13
Grading comment
Klopt, maar nu nog een korte Nederlandse term.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
experience rated insurance
verzekeringspremie ingeschat op (rij)ervaring


Explanation:
geen woordenboeken, dus. Ook geen internet.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
experience rated insurance
verzekering met resultaat-gerelateerde winstdeling


Explanation:
Woordenboek Verzekeringsbedrijf [Vermeij/Kluwer Bedrijfsinformatie]: experience rating = "winstdeling gebaseerd op resultaat"


Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179