KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

retrospectively rated insurance

Dutch translation: retrospectief-berekende verzekering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retrospectively rated insurance
Dutch translation:retrospectief-berekende verzekering
Entered by: Jack den Haan

14:08 Mar 25, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Insurance
English term or phrase: retrospectively rated insurance
Idem, helaas geen context.
TMJS
retrospectief-berekende verzekering
Explanation:
Beetje 'n gok, maar misschien heb je er wat aan. Het gaat kennelijk om een verzekering waarbij de premies of de dekkende voorzieningen achteraf worden berekend, maar ik ben geen expert...

http://www.kbc.com/images/pdf/Financial_Information/kbc-jv-n...
De technische voorzieningen voor de moderne levensverzekeringen in tak 21 zonder tariefgarantie op toekomstige stortingen, worden berekend volgens de **retrospectieve formules ** steunend op de technische basissen van de contracten. Voor de polissen afgesloten vóór 1 januari 1999 wordt dezelfde regel gehanteerd, met uitzondering van de rentevoet waarvoor 4 % wordt toegepast.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt, het concept is duidelijk maar het is moeilijk om de juiste benaming in het Nederlands te vinden.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2retrospectief-berekende verzekeringJack den Haan
1verzekering die geacht wordt met terugwerkende kracht te zijn
11thmuse


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
verzekering die geacht wordt met terugwerkende kracht te zijn


Explanation:
geheel een gok, maar misschien helpt het op weg. Ik zit momenteel zonder woordenboeken. Het kan ook nog zijn dat het om een polis gaat waarbij geen wachttijd van toepassing is.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53

23 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
retrospectief-berekende verzekering


Explanation:
Beetje 'n gok, maar misschien heb je er wat aan. Het gaat kennelijk om een verzekering waarbij de premies of de dekkende voorzieningen achteraf worden berekend, maar ik ben geen expert...

http://www.kbc.com/images/pdf/Financial_Information/kbc-jv-n...
De technische voorzieningen voor de moderne levensverzekeringen in tak 21 zonder tariefgarantie op toekomstige stortingen, worden berekend volgens de **retrospectieve formules ** steunend op de technische basissen van de contracten. Voor de polissen afgesloten vóór 1 januari 1999 wordt dezelfde regel gehanteerd, met uitzondering van de rentevoet waarvoor 4 % wordt toegepast.


Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179
Grading comment
Bedankt, het concept is duidelijk maar het is moeilijk om de juiste benaming in het Nederlands te vinden.