KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

engagement score

Dutch translation: mate van betrokkenheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:engagement score
Dutch translation:mate van betrokkenheid
Entered by: Ingeborg Gonizzi

10:09 Mar 11, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: engagement score
een van de key performance indicators van een bedrijf
Er is verder geen context.

Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
mate van betrokkenheid
Explanation:
Lijkt me. Gaat het over het personeel of van het bedrijf in de maatschappij? Beetje lastig zonder context.
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mate van betrokkenheid
Ingeborg Gonizzi
4werknemersbetrokkenheid
Lianne van de Ven
3motivatiescore, betrokkenheidsscore, inzetscore
Ron Willems
3tevredenheidsscore
Harris Couwenberg


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tevredenheidsscore


Explanation:
http://www.alphameasure.com/reporting.html

Harris Couwenberg
Netherlands
Native speaker of: Dutch

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mate van betrokkenheid


Explanation:
Lijkt me. Gaat het over het personeel of van het bedrijf in de maatschappij? Beetje lastig zonder context.

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Betrokkenheid van het personeel (Employee Engagement is the level of commitment an employee has towards their organization - zelfde ref. als hierboven).
13 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motivatiescore, betrokkenheidsscore, inzetscore


Explanation:
het komt op mij over als een maat van de mate waarin het personeel betrokken / gemotiveerd is of inzet toont (?)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werknemersbetrokkenheid


Explanation:
Doorgaans gaat het om betrokkenheid van het personeel bij het bedrijf als een van de prestatiematen voor het succes van het bedrijf... 1250 hits met google voor "werknemersbetrokkenheid." Het is wel een specifieke score gemeten met specifiek ontworpen tests, en dus niet te verwarren met tevredenheidsscores.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-11 12:56:28 GMT)
--------------------------------------------------

...of motivatiescores - dat bedoelt ook iets anders te meten (of tests daarin slagen is een andere kwestie)...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-11 13:02:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://tiny.cc/measure
Nog een link verwijzend naar specifiek onderzoek om scores van werknemersbetrokkenheid te verkrijgen.


    Reference: http://www.hrpraktijk.nl/nieuws/artikelen/scoren-met-motivat...
    Reference: http://www.effectory.nl/Medewerkersonderzoek/Het-Meten-Van/B...
Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 55