KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

head company

Dutch translation: hoofdvestiging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:head company
Dutch translation:hoofdvestiging
Entered by: Kitty Brussaard

08:45 Apr 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: head company
De tekst gaat over verkopers die op markten en brocantes staan voor een telecombedrijf. De verschillende verkopers krijgen gebieden/postcodes toegewezen.

"We ask our head companies to cover all attritubed zip codes by finding all kind of markets in these areas."

Iemand een idee voor de vertaling van "head companies"?
Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
hoofdvestiging
Explanation:
Ik interpreteer de term binnen de gegeven context als volgt:
Wij vragen onze hoofdvestigingen (of: hoofdkantoren) om het geheel van de aan de afzonderlijke verkopers toegewezen postcodes in een bepaald gebied te 'dekken' door geschikte markten (binnen dit gebied) te lokaliseren
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Bedankt, dit lijkt me nog de meest logische verklaring. Ik vind het nog altijd vreemd, het lijkt niet echt te passen in de tekst. Ik zal de klant erop wijzen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3hoofdvestiging
Kitty Brussaard
3topbedrijvenMollepootje V.
3belangrijkste bedrijven
Caroline de Hartogh BBA


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
belangrijkste bedrijven


Explanation:
die voor hen het belangrijkste zijn.

Caroline de Hartogh BBA
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
topbedrijven


Explanation:
another possibility...

Mollepootje V.
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoofdvestiging


Explanation:
Ik interpreteer de term binnen de gegeven context als volgt:
Wij vragen onze hoofdvestigingen (of: hoofdkantoren) om het geheel van de aan de afzonderlijke verkopers toegewezen postcodes in een bepaald gebied te 'dekken' door geschikte markten (binnen dit gebied) te lokaliseren

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 135
Grading comment
Bedankt, dit lijkt me nog de meest logische verklaring. Ik vind het nog altijd vreemd, het lijkt niet echt te passen in de tekst. Ik zal de klant erop wijzen.