KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

Peering partnership

Dutch translation: evenwaardig partnerschap


14:34 Apr 23, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / organisatie
English term or phrase: Peering partnership
Twee partijen die op gelijke voet samenwerken, elkaar aanvullen en daarbij een synergieeffect ervaren.

Maar wie weet een mooie Nederlandse vertaling?

Alvast bedankt voor de voorstellen
Pieter_H
Norway
Dutch translation:evenwaardig partnerschap
Explanation:
...
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1evenwaardig partnerschapErik Boers
3 +1gelijkwaardig synergetisch samenwerkingsverband
Ron Willems


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
peering partnership
gelijkwaardig synergetisch samenwerkingsverband


Explanation:
naar mijn smaak eigenlijk een adjectief teveel, dus je zou er ook naar keuze eentje kunnen weglaten...

of iets met "gelijken-": "gelijkenconvenant" o.i.d.

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Gelijkwaardig samenwerkingsverband, zou ik zeggen. Dat synergetisch is alleen maar impliciet, het staat er niet.
16 hrs
  -> merci. nee, maar het klinkt zo mooi :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
peering partnership
evenwaardig partnerschap


Explanation:
...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
16 hrs