KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

asset allocation

Dutch translation: toewijzing van (bedrijfs)middelen/activa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:asset allocation
Dutch translation:toewijzing van (bedrijfs)middelen/activa
Entered by: Rutger Cornets de Groot

13:08 Aug 26, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: asset allocation
"Fixed income securities saw a six-percentage-point increase in asset allocation"

Uit het World Wealth Report 2007.
Rutger Cornets de Groot
Netherlands
toewijzing van (bedrijfs)middelen/activa
Explanation:
Anglicismen zijn ook hier niet nodig. Wel moet je op de context letten - gaat het om middelen, bedrijfsmiddelen of activa?
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Nederlands is een mooie taal. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1activa-allocatie
TMJS
4toewijzing van (bedrijfs)middelen/activa
Jan Willem van Dormolen
4 -1asset allocatie
Robert Rietvelt
3assetallocatieSan Barto


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
assetallocatie


Explanation:
ditto...
(spooky)

San Barto
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Asset staat in Van Dale, maar er staat ook bij dat dat eigenlijk Engels is. En er zijn gewoon goede Nederlandse alternatieven.
12 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
asset allocatie


Explanation:
Bijna goed, maar moet los van elkaar geschreven worden (= op korte termijn zoveel mogelijk rendement trekken)

Robert Rietvelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Moet zeker niet los van elkaar geschreven worden.
2 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
activa-allocatie


Explanation:
'asset' wordt veel gebruikt maar activa kan net zo goed en is mooier Nederlands.

TMJS
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Kan ook goed.
11 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toewijzing van (bedrijfs)middelen/activa


Explanation:
Anglicismen zijn ook hier niet nodig. Wel moet je op de context letten - gaat het om middelen, bedrijfsmiddelen of activa?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 120
Grading comment
Nederlands is een mooie taal. Bedankt!