KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

success fee type arrangements

Dutch translation: resultaat gerichte uitbetalingsregelingen.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:success fee type arrangements
Dutch translation:resultaat gerichte uitbetalingsregelingen.
Entered by: Willemina Hagenauw

15:43 Mar 9, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / incentives
English term or phrase: success fee type arrangements
Commission does not include sales commissions, sales incentive programmes or sales bonuses, but is intended to affect success fee type arrangements.
Willemina Hagenauw
resultaat gerichte uitbetalingsregelingen.
Explanation:
Vermoedelijk een contract baan. Binnen het contract wordt overeenstemming bereikt over de gewenste resultaten. Commissie wordt uitbetaald op grond van de mate van succes, op grond van die resultaten.
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de oplosing!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4resultaat gerichte uitbetalingsregelingen.
11thmuse
4'success fee' -regelingen
Nathalya


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
'success fee' -regelingen


Explanation:
Blijkbaar wordt deze term ook in het Nederlands gebruikt:

"Ernst & Young Grants and Incentives kan bedrijven van professioneel advies voorzien op gebied van subsidies. Wij verzorgen het opzetten van het aanvraagtraject en blijven ook ná toekenning van de subsidie betrokken bij het complete natraject. Door middel van het internationale netwerk van subsidie adviesgroepen kunnen wij ondernemingen binnen de automotive branche tevens uitstekend van dienst zijn bij projecten in het buitenland, het verkrijgen van Europese èn nationale subsidies in het buitenland of door het vinden van geschikte projectpartners. Onderdeel van onze nieuwe formule is dat wij naast het aanbieden van diensten tegen uren maal tarief, ondernemingen ook de mogelijkheid bieden tot facturering op basis van fixed fee, success fee of een combinatie daarvan."

-> http://www.ey.nl/?pag=1623
------------------------------------
"Daarnaast wordt per kandidaat die als gevolg van de wervingsactie wordt aangenomen, een ‘success fee’ in rekening gebracht. In de onderstaande tabel zijn de respectievelijke bedragen in euro's vermeld."

-> http://www.bdk.rug.nl/brug/html/vacatures.htm
--------------------------------------

"Prime opereert primair op basis van een "success fee" hetgeen zeer zeker bijdraagt in onze inspanningsverplichting om alles in het werk te stellen om het traject tot een goed einde te brengen. "

-> http://www.prime-sf.nl/html/content_nl/ma.html
-------------------------------------------------------

"Het gebeurt niet zelden dat een persoon (een particulier, een universiteitsprofessor, een werknemer van een onderneming die klant bij ons is, of zelfs een leverancier van Eurologos) zich in een situatie bevindt, waarin hij de oprichting van een nieuwe franchise promoot. Deze persoon is zelf niet geïnteresseerd om franchisenemer van Eurologos te worden, maar kan tussenpersoon/promotor worden, aangezien hij in contact staat (of in contact kan treden) met een mogelijke kandidaat.
Waarom zouden we het onmisbare werk van de tussenpersoon dan ook niet vergoeden met een "success fee"?

-> http://www.eurologos.be/htm/Pages/page16nl.asp
---------------------------------------




Nathalya
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
resultaat gerichte uitbetalingsregelingen.


Explanation:
Vermoedelijk een contract baan. Binnen het contract wordt overeenstemming bereikt over de gewenste resultaten. Commissie wordt uitbetaald op grond van de mate van succes, op grond van die resultaten.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de oplosing!