KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

leveraging scale

Dutch translation: schaalvergroting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leveraging scale
Dutch translation:schaalvergroting
Entered by: Gregory Meul

19:58 Mar 9, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: leveraging scale
from an annual report
Gregory Meul
mate waarin de hefboomwerking effectief is
Explanation:
Leveraging is al vaker gevraagd op Proz. Zoek maar eens op 'leverage' of 'leveraging'.

Ik vermoed dat het hier gaat om de mate waarin de hefboomwerking wordt toegepast dan wel succes heeft.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 21:04:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Na het lezen van de toegevoegde context, is het waarschijnlijker dat het hier gaat om het optimaliseren/optimaal aanwenden van schaling (schaalvergroting of -verkleining) en best practice.

Zie http://www.proz.com/kudoz/234822

Zo zie je maar weer hoe belangrijk context is.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de informatie en misschien tot een volgende keer.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5methode van aandelenaankoop met geleend geld
11thmuse
2 +1mate waarin de hefboomwerking effectief is
vixen


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
mate waarin de hefboomwerking effectief is


Explanation:
Leveraging is al vaker gevraagd op Proz. Zoek maar eens op 'leverage' of 'leveraging'.

Ik vermoed dat het hier gaat om de mate waarin de hefboomwerking wordt toegepast dan wel succes heeft.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 21:04:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Na het lezen van de toegevoegde context, is het waarschijnlijker dat het hier gaat om het optimaliseren/optimaal aanwenden van schaling (schaalvergroting of -verkleining) en best practice.

Zie http://www.proz.com/kudoz/234822

Zo zie je maar weer hoe belangrijk context is.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 72
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de informatie en misschien tot een volgende keer.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karina Vermeylen
21 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
methode van aandelenaankoop met geleend geld


Explanation:
leveraging is een term uit de economie. Scale is in dit verband wat moeilijker. Het kan zijn "de mate van".

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53