KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

in full settlement of all claims

Dutch translation: vereffening


12:01 Apr 1, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: in full settlement of all claims
X will refund the amount paid, in full settlement of all claims, provided the equipment returned is in good, condition and without modification.
Annette van der Lei
Spain
Dutch translation:vereffening
Explanation:
als vereffening van alle schade-eisen
als afrekening van ....

claims kun je ook nog op andere manieren vertalen naargelang de context, bv. aanspraken, vorderingen, of zelfs claims.
groetjes,
Chantal
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3vereffening
Chantal Henno
4ter finale kwijtingGosse
3in volledige overeenkomst met alle eisen
George Vardanyan


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
in volledige overeenkomst met alle eisen


Explanation:
Alle andere produkten zijn verwerkt in de overeenkomst met ... kwaliteitswaarborg goedgekeurd volgens BSI QA en *in volledige overeenkomst met de eisen* van die


    Reference: http://international1.farnell.com/NL/purchase.jhtml
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ter finale kwijting


Explanation:
Het gaat hier m.i. om definitieve afdoening van alle aanspraken.
Daarvoor is "ter finale kwijting" een gangbare term.

Gosse
Germany
Works in field
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
vereffening


Explanation:
als vereffening van alle schade-eisen
als afrekening van ....

claims kun je ook nog op andere manieren vertalen naargelang de context, bv. aanspraken, vorderingen, of zelfs claims.
groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frans Descamps
1 hr
  -> dank je wel Mieke

agree  Marc Van Gastel: ter finale (volle) vereffening van alle vorderingen
1 hr
  -> inderdaad, bedankt

agree  Tina Vonhof: ter.
5 hrs
  -> Bedankt Tina