KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

Witnesseth

Dutch translation: attesteren, als getuige mede-ondertekenen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Witnesseth
Dutch translation:attesteren, als getuige mede-ondertekenen
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

12:34 Jun 25, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: Witnesseth
Zonder context
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
attesteren, als getuige mede-ondertekenen
Explanation:
to witness

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-06-25 12:46:56 GMT)
--------------------------------------------------

attesteren (als getuige medeondertekenen)



--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-25 12:50:25 GMT)
--------------------------------------------------

zonder context althans is dit het eerste waar ik aan denk. (ouderwetse vorm van het werkwoord witness) Andere vormen gebruiken witness als substantivum (in witness whereof - ten bewijze waarvan, oftewel: als bewijs voor).
Info uit Jurlex.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-06-25 12:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

als getuige verklaren
to testify, to state as a witness, to give evidence


--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2004-06-25 12:55:58 GMT)
--------------------------------------------------

witness (verb) meer algemeen kan ook nog zijn:
getuige zijn van (iets zien, bv. getuige zijn van een ongeluk)
getuigen van -> aantonen.
Dat zijn dan nog de mogelijkheden die de dikke vandale geeft.
Selected response from:

Anjo Sterringa
Spain
Grading comment
Dank je wel !!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7attesteren, als getuige mede-ondertekenen
Anjo Sterringa
3verklarenIris70


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
witnesseth
verklaren


Explanation:
Zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-06-25 12:49:20 GMT)
--------------------------------------------------

of gewoon getuigen.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-25 12:50:12 GMT)
--------------------------------------------------

niet \"of gewoon getuigen\" maar \"getuigen\" natuurlijk! :)

Iris70
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
witnesseth
attesteren, als getuige mede-ondertekenen


Explanation:
to witness

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-06-25 12:46:56 GMT)
--------------------------------------------------

attesteren (als getuige medeondertekenen)



--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-25 12:50:25 GMT)
--------------------------------------------------

zonder context althans is dit het eerste waar ik aan denk. (ouderwetse vorm van het werkwoord witness) Andere vormen gebruiken witness als substantivum (in witness whereof - ten bewijze waarvan, oftewel: als bewijs voor).
Info uit Jurlex.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-06-25 12:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

als getuige verklaren
to testify, to state as a witness, to give evidence


--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2004-06-25 12:55:58 GMT)
--------------------------------------------------

witness (verb) meer algemeen kan ook nog zijn:
getuige zijn van (iets zien, bv. getuige zijn van een ongeluk)
getuigen van -> aantonen.
Dat zijn dan nog de mogelijkheden die de dikke vandale geeft.

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dank je wel !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
13 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 hrs

agree  Tina Vonhof
3 hrs

agree  vixen
3 hrs

agree  shineda: zoiets moet het zijn
6 hrs

agree  Ton Remkes
12 hrs

agree  Elise Jansen
1 day1 hr