KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

host Town Halls

Dutch translation: ik ben als gastheer (vrouw) opgetreden voor het personeel in stadhuizen


07:34 Aug 7, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: host Town Halls
I have hosted Town Halls with employees
Annette van der Lei
Spain
Dutch translation:ik ben als gastheer (vrouw) opgetreden voor het personeel in stadhuizen
Explanation:
niet veel achtergrond verstrekt. Het zou okk kunnen betekenen, in overdrachtelijke zin, "ik heb ben gastheer geweest voor enorme zalen publiek", maar dan verwacht je town hall en geen Town Hall. Employees maakt ook de eerste oplossing meer waarschijnlijk.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 16 mins (2004-08-07 09:50:39 GMT)
--------------------------------------------------

Zie hieronder. Jan Willem heeft gelijk, denk ik. Town Hall lijkt een grote zaal. Maar dan toch wel een officiele. Ik zou er nu van maken:
Ik ben vele malen als gastheer opgetreden in discussiebijeenkomsten met mijn werknemers.



For American civilians in Iraq, a town hall meeting is a chance to get briefed on the latest security threats--and to pose unlikely questions to U.S. consular staff.

The gathering may have been filled with Americans, but this wasn\'t your typical U.S.-style town hall meeting. Instead of banners, there was barbed wire. Rather than George W. Bush or Howard Dean, we got U.S. Army snipers. And forget about the lemonade and cookies--no one seemed particularly hungry. So went another day in Iraq, where American citizens get together to speak their minds about kidnappings and emergency evacuations rather ......
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Ik heb meetings gehad met werknemersroelens
3 +1ik ben als gastheer (vrouw) opgetreden voor het personeel in stadhuizen
11thmuse
3Ik ben als gastheer/-vrouw opgetreden in grote zalen, waarbij ik personeel onder mij had
Jan Willem van Dormolen


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
host town halls
Ik ben als gastheer/-vrouw opgetreden in grote zalen, waarbij ik personeel onder mij had


Explanation:
Is de schrijver zelf eigenlijk wel native speaker? De zin komt krom op mij over. Daarom denk ik ook dat 'Town Halls' ten onrechte met hoofdletters staat geschreven. Bedoeld worden (denk ik) grote zalen, of zalen in steden.
Ook het 'with employees' staat raar. Elke Town Hall heeft employees, ik denk dus dat de 'employees' niet zozeer bij de halls horen, als wel bij het hosten. Hij/zij had dus personeel onder zich bij zijn/haar werkzaamheden.
Heeft de schrijver een vertaler Eng>Ned nodig, of misschien eerder omgekeerd?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 120

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
host town halls
ik ben als gastheer (vrouw) opgetreden voor het personeel in stadhuizen


Explanation:
niet veel achtergrond verstrekt. Het zou okk kunnen betekenen, in overdrachtelijke zin, "ik heb ben gastheer geweest voor enorme zalen publiek", maar dan verwacht je town hall en geen Town Hall. Employees maakt ook de eerste oplossing meer waarschijnlijk.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 16 mins (2004-08-07 09:50:39 GMT)
--------------------------------------------------

Zie hieronder. Jan Willem heeft gelijk, denk ik. Town Hall lijkt een grote zaal. Maar dan toch wel een officiele. Ik zou er nu van maken:
Ik ben vele malen als gastheer opgetreden in discussiebijeenkomsten met mijn werknemers.



For American civilians in Iraq, a town hall meeting is a chance to get briefed on the latest security threats--and to pose unlikely questions to U.S. consular staff.

The gathering may have been filled with Americans, but this wasn\'t your typical U.S.-style town hall meeting. Instead of banners, there was barbed wire. Rather than George W. Bush or Howard Dean, we got U.S. Army snipers. And forget about the lemonade and cookies--no one seemed particularly hungry. So went another day in Iraq, where American citizens get together to speak their minds about kidnappings and emergency evacuations rather ......

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: hoort 'employees' niet eerder bij het hosten dan bij het stadhuis?
32 mins

agree  Nanny Wintjens
1 day1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
host town halls
Ik heb meetings gehad met werknemers


Explanation:
Met het voordeel van wat meer context...
Town Hall Meetings zijn meetings zoals politici wel eens organiseren tijdens een verkiezingscampagne. Ze houden er toespraken en ontmoeten er hun kiezers.
Hier gaat het dus om een manager die graag "voeling" houdt met de werknemers in de verschillende vestigingen van het bedrijf.

Vergelijk:
Sen. John Edwards (D-NC) today announced a Town Hall tour that will take him to every region of New Hampshire this summer to speak with voters about his record of standing up to powerful interests and his promise to be a champion for regular people.
The kick-off town hall meeting will be in Concord on Monday, July 7th at 6:30 PM in the library of the Conant School, at 152 South St.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 28 mins (2004-08-07 10:02:42 GMT)
--------------------------------------------------

Of inderdaad, zoals Henk voorstelt : discussiebijeenkomsten, praatavonden,...


    Reference: http://www.johnedwards2004.com/page.asp?id=132
roelens
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch