KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

Challenged

Dutch translation: Het is een uitdaging/het was moeilijk om/ hij liep op de toppen van zijn kunnen


13:11 Feb 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Challenged
Challenged when attempting to execute large customer orders at the best price, particularly at the end of the trading day. In een verhaal over de spot market. Wat is de vertaling van het woord 'challenged' hier?
Drs. Pieter Stolwijk
Dutch translation:Het is een uitdaging/het was moeilijk om/ hij liep op de toppen van zijn kunnen
Explanation:
Van Dale E-N
uitdaging
moeilijke taak, test, horde
context
rise to the challenge
de uitdaging aandurven
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Lag inderdaad in de sfeer van 'leverde problemen op'.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Het is een uitdaging/het was moeilijk om/ hij liep op de toppen van zijn kunnen
Marijke Mayer
2overvraagd
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
challenged
overvraagd


Explanation:
1e ingeving

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 43

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
challenged
Het is een uitdaging/het was moeilijk om/ hij liep op de toppen van zijn kunnen


Explanation:
Van Dale E-N
uitdaging
moeilijke taak, test, horde
context
rise to the challenge
de uitdaging aandurven


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Lag inderdaad in de sfeer van 'leverde problemen op'.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: of het valt niet mee.
3 hrs
  -> Of "Het viel tegen" (inderdaad :-))

agree  11thmuse
9 hrs
  -> Thank you.

agree  Robert Kleemaier: zonder verdere context, vooral met 'uitdaging'
16 hrs
  -> Thank you.

agree  Jan Willem van Dormolen: Iets met 'uitdaging'
18 hrs
  -> Thank you.