KudoZ home » English to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

dressing/dispensing

Dutch translation: afwerking/opstelling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dressing/dispensing
Dutch translation:afwerking/opstelling
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

09:09 May 21, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemie
English term or phrase: dressing/dispensing
Dressing is done by the warehouse operators and yhe personel in charge of the dispensing activity in accordance with what is prescribed by the current version of procedure XXX.

Bestaat er een verschil in het Engels voor deze twee termen.

Voor Dressing vind ik prepareren, dispensing is bereiden, klaarmaken: wat volgens mij om hetzelfde gaat.

BVD
AAAmedical
Belgium
Afwerking/opstelling
Explanation:
De twee woorden betekenen inderdaad min of meer hetzelfde maar dressing betekent (of kan betekenen) meer iets in de richting van de "final touch", de afwerking dus. Opstellen is ook goed.

Dispensing gaat meer in de richting van het afleveren van de goederen.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-21 21:54:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Nu ik wat meer tijd heb:

Dressing en dispensing kunnen min of meer hetzelfde betekenen, maar ze kunnen ook sterk van elkaar verschillen.

Dressing (van to dress) kan aankleden betekenen:
If there are any males to be dressed in kimono, I usually do the dressing. Als er mannen een kimono moeten aantrekken, dan kleed ik hen gewoonlijk aan.
Who has been dressing the window? Wie heeft de etalage aangekleed?


Dispensing (van to dispense)
Did you fill the soap dispensers? Heb je de zeepverdelers gevuld?
Did they dispense any iodine to dress your wounds? Hebben ze jodiumtinctuur gegeven om je wonden te behandelen?




dressing
http://www.albertabushadventures.com/blackbear_hunting.html
http://www.premiersystems.com/holiday/turkey-dressing.html


dispensing
http://www.nuclear-interface.com/html/the_dispenser.htm
http://www.who.int/dap-icium/posters/2b1_txt1.html
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
bedankt voor je suggesties
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5verstrekking
Leo van Zanten
4klaarzetten / uitgifte
vixen
4Afwerking/opstelling
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Afwerking/opstelling


Explanation:
De twee woorden betekenen inderdaad min of meer hetzelfde maar dressing betekent (of kan betekenen) meer iets in de richting van de "final touch", de afwerking dus. Opstellen is ook goed.

Dispensing gaat meer in de richting van het afleveren van de goederen.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-21 21:54:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Nu ik wat meer tijd heb:

Dressing en dispensing kunnen min of meer hetzelfde betekenen, maar ze kunnen ook sterk van elkaar verschillen.

Dressing (van to dress) kan aankleden betekenen:
If there are any males to be dressed in kimono, I usually do the dressing. Als er mannen een kimono moeten aantrekken, dan kleed ik hen gewoonlijk aan.
Who has been dressing the window? Wie heeft de etalage aangekleed?


Dispensing (van to dispense)
Did you fill the soap dispensers? Heb je de zeepverdelers gevuld?
Did they dispense any iodine to dress your wounds? Hebben ze jodiumtinctuur gegeven om je wonden te behandelen?




dressing
http://www.albertabushadventures.com/blackbear_hunting.html
http://www.premiersystems.com/holiday/turkey-dressing.html


dispensing
http://www.nuclear-interface.com/html/the_dispenser.htm
http://www.who.int/dap-icium/posters/2b1_txt1.html

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
bedankt voor je suggesties

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klaarzetten / uitgifte


Explanation:
Collins geeft als mogelijke vertaling voor
dress - to arrange merchandise in (a shop window) for effective display
dispense - to give out or distribute in portions

... verwerken van de inkomende goederen, het beheren van het magazijn, het klaarzetten
van orders, de uitgifte van goederen aan de winkel en het gereed maken van ...
shop.informatique.nl/inhoud/vacatures/vacatures.htm

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
verstrekking


Explanation:
Afhankelijk van het type product waar het hier om gaat, kan alternatief het woord 'verstrekken' gebruikt worden als het gaat om medicijnen of andere pharmaceutische producten.


Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch