KudoZ home » English to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

SOLVENT WELDED

Dutch translation: verlijmd/verkleefd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SOLVENT WELDED
Dutch translation:verlijmd/verkleefd
Entered by: Laurens Landkroon

18:58 Oct 18, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: SOLVENT WELDED
Ik ken wel sonic welded en ultra-violet welded, maar hoe vertaal ik deze vorm van lassen??
Laurens Landkroon
verlijmd/verkleefd
Explanation:
Solvent welding heeft betrekking op het verkleven/verlijmen van bijv. kunststoffen d.m.v. lijmen op basis van oplosmiddelen.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-10-18 19:38:22 GMT)
--------------------------------------------------

Hierbij ook nog twee referenties van Eurodicautom/IATE

en Definitie sealing of plastic articles by the use of solvent
Definitieref. WELDING OF PLASTICS

Term solvent sealing
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WELDING OF PLASTICS;DF:Dorian,Dic plastics rubber
Datum 24/09/2003

Term solvent welding
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WELDING OF PLASTICS;DF:Dorian,Dic plastics rubber
Datum 24/09/2003

nl Term verkleven
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie Dorian,Dic plastics rubber
Opmerking bij term met een oploosmiddel
Datum 24/09/2003


en Term lap-solvent sealing
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WITTFOHT,KUNSTSTOFF,HANSER,1975
Opmerking bij term solvent sealing
Datum 24/09/2003

nl Term overlappend lijmen m.b.v.oplosmiddel
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WITTFOHT,KUNSTSTOFF,HANSER,1975
Datum 24/09/2003
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
THANX VIXEN !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verlijmd/verkleefd
vixen
2smeltlijmenRoos Kolkena


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
solvent welded
smeltlijmen


Explanation:
ideetje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijmen

oplosmiddel-lijmen (ook te vinden) lijkt me te letterlijk

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2007-10-18 19:27:33 GMT)
--------------------------------------------------

corr: oplosmiddellijmen is wellicht beter

Roos Kolkena
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Ik heb eigenlijk het idee dat smeltlijmen juist werken geheel zonder oplosmiddelen...
4 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
solvent welded
verlijmd/verkleefd


Explanation:
Solvent welding heeft betrekking op het verkleven/verlijmen van bijv. kunststoffen d.m.v. lijmen op basis van oplosmiddelen.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-10-18 19:38:22 GMT)
--------------------------------------------------

Hierbij ook nog twee referenties van Eurodicautom/IATE

en Definitie sealing of plastic articles by the use of solvent
Definitieref. WELDING OF PLASTICS

Term solvent sealing
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WELDING OF PLASTICS;DF:Dorian,Dic plastics rubber
Datum 24/09/2003

Term solvent welding
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WELDING OF PLASTICS;DF:Dorian,Dic plastics rubber
Datum 24/09/2003

nl Term verkleven
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie Dorian,Dic plastics rubber
Opmerking bij term met een oploosmiddel
Datum 24/09/2003


en Term lap-solvent sealing
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WITTFOHT,KUNSTSTOFF,HANSER,1975
Opmerking bij term solvent sealing
Datum 24/09/2003

nl Term overlappend lijmen m.b.v.oplosmiddel
Betrouwbaarheid 3 (Betrouwbaar)
Termreferentie WITTFOHT,KUNSTSTOFF,HANSER,1975
Datum 24/09/2003


vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
THANX VIXEN !!