KudoZ home » English to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

weatherable polymers

Dutch translation: weerbestendige polymeren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:weatherable polymers
Dutch translation:weerbestendige polymeren
Entered by: vixen

15:08 Mar 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: weatherable polymers
niet echt veel context, het staat in een opsomming
Christine Hufkens
Belgium
weersbestendige polymeren
Explanation:
Evalon is een kunststof dakbaan op basis van Ethyleen-Vinyl-Acetaat-Terpolymeer (EVA) en Polyvinylchloride (PVC). De PV-modules bestaan uit 22 flexibele, seriegeschakelde zonnecellen van 240 mm x 340 mm die weersbestendig zijn, transparant en in polymeren zitten verwerkt. Aan de bovenzijde zijn ze afgewerkt met een vuilafstotend laagje Tefzel®, maar desondanks wordt er aangeraden een minimumhelling van 2% te respecteren. Buiten het standaard jaarlijks onderhoud van het platdak verdient het aanbeveling het dakoppervlak – afhankelijk van de ligging – nog één of meerdere bijkomstige reinigingsbeurten te geven.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 43 mins (2004-03-29 13:51:45 GMT)
--------------------------------------------------

Zoals Chantal terecht aangaf, is het weerbestendig (zonder s).
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6weersbestendige polymeren
vixen
4 +1niet verwerende polymeren
Leo te Braake | dutCHem
3polymeren voor buiten-/openlucht gebruik
George Vardanyan


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
polymeren voor buiten-/openlucht gebruik


Explanation:
polymeren voor buiten-/openlucht gebruik

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-03-28 15:25:05 GMT)
--------------------------------------------------

Elastische afdichtingskit op basis van STMP polymeren
- bevat geen oplosmiddelen, noch siliconen of acrylaten
- weersbestendig : geschikt voor **buitengebruik**

www.rectavit.be/pdf/product.php?prID=42&lang=0

These grades have only recently become available and have set a new benchmark in **outdoor, weatherable** polymers.

www.marplex.com.au/products_content/AstalacASA.htm

George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niet verwerende polymeren


Explanation:
verweren is hier dof, mat of bros worden o.i.v. het weer (meeste invloed heeft vaak het UV-licht van de zon).
Deze vertaling is niet beter dan wat er al gegeven is, het is alleen een andere nuance. Als het mijn project was, zou ik de opdrachtgever vragen welke betekenis bedoeld wordt.

Leo te Braake | dutCHem
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 268

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse: Zo ken ik het ook, o.a. vanuit de coatingsindustrie
17 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
weersbestendige polymeren


Explanation:
Evalon is een kunststof dakbaan op basis van Ethyleen-Vinyl-Acetaat-Terpolymeer (EVA) en Polyvinylchloride (PVC). De PV-modules bestaan uit 22 flexibele, seriegeschakelde zonnecellen van 240 mm x 340 mm die weersbestendig zijn, transparant en in polymeren zitten verwerkt. Aan de bovenzijde zijn ze afgewerkt met een vuilafstotend laagje Tefzel®, maar desondanks wordt er aangeraden een minimumhelling van 2% te respecteren. Buiten het standaard jaarlijks onderhoud van het platdak verdient het aanbeveling het dakoppervlak – afhankelijk van de ligging – nog één of meerdere bijkomstige reinigingsbeurten te geven.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs 43 mins (2004-03-29 13:51:45 GMT)
--------------------------------------------------

Zoals Chantal terecht aangaf, is het weerbestendig (zonder s).


    Reference: http://www.dakweb.nl/RB/2001-07/Eerste_stroomopwekkende_dakb...
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Vardanyan
7 mins

agree  Chantal Henno: jawel, maar is het niet weerbestendige zonder s? groetjes
25 mins
  -> Het moet inderdaad weerbestendig zijn.

agree  Saskia Steur: with Chantal
1 hr

agree  Benny Raemaekers: weerbestendig
1 hr

agree  Huijer
14 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day1 hr