KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

to go butcher

Dutch translation: We kunnen wel iets mannelijkers doen (zie uitleg hieronder)


10:47 Oct 31, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / slang
English term or phrase: to go butcher
Michael: Well, I do think we should go for a run, huh? Some real guy stuff.

George Michael: I’m supposed to go fabric shopping with Ann today.

Michael: I think we can go butcher.

George Michael: Uh, uh, no. We’re making a gown. She’s gonna be in a beauty pageant.

Iemand een idee wat butcher hier betekent? Ik zou denken: Laten we een kijkje gaan nemen. Maar ik twijfel. Iemand?
De Facto
Dutch translation:We kunnen wel iets mannelijkers doen (zie uitleg hieronder)
Explanation:
Butcher is hier een versterkende trap van "Butch" - mannelijk, grof, robuust. Dus hier zou het kunnen zijn: "Ik denk dat we wel wat mannelijkers kunnen doen" of zoiets. Kijk maar in het woordenboek onder "butch".
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Bedankt, Willemina. Dat is het inderdaad! Groeten!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5We kunnen wel iets mannelijkers doen (zie uitleg hieronder)
Willemina Hagenauw
3samen gaan
Desiree Tonino
2to go butch her
Ide Verhelst


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samen gaan


Explanation:
Dit heb ik eerder gezien in deze betekenis, maar kan er niets over vinden, ook niet Cassell's of op het net.

Desiree Tonino
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
We kunnen wel iets mannelijkers doen (zie uitleg hieronder)


Explanation:
Butcher is hier een versterkende trap van "Butch" - mannelijk, grof, robuust. Dus hier zou het kunnen zijn: "Ik denk dat we wel wat mannelijkers kunnen doen" of zoiets. Kijk maar in het woordenboek onder "butch".

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Willemina. Dat is het inderdaad! Groeten!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Een aannemelijke mogelijkheid.
11 mins
  -> hartelijk dank!

agree  Ron Willems: klinkt meer dan plausibel
33 mins
  -> dank je wel

agree  vixen: thefreedictionary.com - Adj. 1. butch - used of men; markedly masculine in appearance or manner
1 hr
  -> hartelijk dank

agree  Ide Verhelst: Ik neem terug wat ik zei (http://www.allwords.com/word-butcher, butchest.html)
6 hrs
  -> Bedankt!

agree  Saskia Steur
11 hrs
  -> Bedankt!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
to go butch her


Explanation:
Misschien is er iets misgelopen in de transcriptie. Wordt er misschien bedoeld "butch her" zoals in "butch her up".

--------------------------------------------------
Note added at 8 uren (2007-10-31 18:59:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ik ging het een beetje te ver zoeken. Willemina zit op het goeie spoor.

Example sentence(s):
  • I also wanted to butch her up a bit - with those pompoms hanging in front of her looking a bit like testicles.

    Reference: http://www.teamgal.com/mellor/make.html
Ide Verhelst
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch