KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

mobile station on Fire Island look

Dutch translation: ziet er uit als een uniform van de kustwacht


16:10 Jan 15, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: mobile station on Fire Island look
Een man trekt een donkerblauw hemd aan en zegt:

I'm starting to feel a little mobile station on Fire Island look.

Waarop iedereen lacht. Iemand een idee? Bedankt!
De Facto
Dutch translation:ziet er uit als een uniform van de kustwacht
Explanation:
Het overhemd is donkerblauw (marineblauw) en lijkt dus op dat van de Amerikaanse kustwacht. Die hebben een mobiele reddingspost op Fire Island, voor de kust van Long Island (NY).
Die man zegt dus iets in de trant van:
"Kijk, echt marineblauw. Ik kan zo met de kustwacht mee op patrouille!"
Selected response from:

Armand Hellegers
Netherlands
Grading comment
Dank je! Dat is 'm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ziet er uit als een uniform van de kustwachtArmand Hellegers
1omschrijvingBart Vanderbruggen
1iets met radioamateur?
Esther Hay


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mobile station on fire island look
iets met radioamateur?


Explanation:
Ik denk in de richting van radioamateur, want die trekken er soms op uit met mobile stations. Misschien is het dan grappig omdat je op Fire Island niet echt hoog zit. Er zit soms wel een clubje amateurs in de vuurtoren van Fire Island.
Verder geen idee voor een goede vertaling, behalve als je heel vrij mag zijn en iets kan doen in de trant van 'Ik voel me als een treinspotter op Vlieland'.
Echt een wilde gok hoor!

Esther Hay
New Zealand
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: da's wel een leuk idee, al denk (lees: gok) ik meer dat er bedoeld wordt: "Waarom kijken jullie allemaal alsof jullie een trein op Vlieland zien..."
2 hrs
  -> Mee eens, dat kan ook.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mobile station on fire island look
omschrijving


Explanation:
Ik bouw voort op Vic zijn opmerking.
Het zou hier kunnen gaan om Fire Island in Alaska, waar bij de laatste volkstelling 0 permanente inwoners werden geteld.
Een 'mobile station' is een wireless hotpoint voor Internettoegang. Internettoegang voor 0 personen is niet erg zinvol.
Hij zou hier dus kunnen bedoelen: door een hemd aan te trekken, voelt hij zich een beetje de vreemde eend in de bijt (overdressed).
Het blijft gokken zonder veel context.

Bart Vanderbruggen
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
mobile station on fire island look
ziet er uit als een uniform van de kustwacht


Explanation:
Het overhemd is donkerblauw (marineblauw) en lijkt dus op dat van de Amerikaanse kustwacht. Die hebben een mobiele reddingspost op Fire Island, voor de kust van Long Island (NY).
Die man zegt dus iets in de trant van:
"Kijk, echt marineblauw. Ik kan zo met de kustwacht mee op patrouille!"

Example sentence(s):
  • Get customized gear and clothing for the US Coast Guard Station Fire Island at an exclusive discount through Military.com. ...
  • Today’s Fire Island Coast Guard Station, which lies just off Robert Moses State Park, is among the busiest units of this military branch averaging between 500 and 600 search-and-rescue cases each year and the law enforcement boarding of 150 to 250 ships

    Reference: http://fireislandnews.net/index.php?option=com_content&task=...
Armand Hellegers
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je! Dat is 'm!