KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

re-edited version and reversion

Dutch translation: opnieuw uitgegeven en herziene versies


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:re-edited version and reversion
Dutch translation:opnieuw uitgegeven en herziene versies
Entered by: Willemina Hagenauw

13:16 Jun 25, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Cinema, Film, TV, Drama / film production
English term or phrase: re-edited version and reversion
The project shall include the production of a television programme of 50 minutes, together with trailers, advertisements etc. (collectively called "the Programme", which shall include any re-edited versions, reversion or compilations thereof).
Willemina Hagenauw
opnieuw uitgegeven en herziene versies
Explanation:
- - - die alle opnieuw uitgegeven en herziene versies of compilaties daarvan zullen omvatten).

'reversion' lijkt ook in originele tekst begrijpelijk noch zinvol

Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat in de oorspronkelijke tekst 'revision' abusievelijk vervangen is door 'reversion'.

Dat soort 'foutjes' zijn we herhaaldelijk tegengekomen, ook bij opdrachtgevers met overigens goede reputatie.
Misschien zinvol dit op te neman met klant.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 38 mins (2004-06-25 15:55:12 GMT)
--------------------------------------------------

Dat \'re-edit\' hier zoiets als \'opnieuw corrigeren/bewerken\' of \'bewerken\' betekent lijkt minder waarschijnlijk.
\'edit\' kan nl. ook (hoewel weinig frequent) gebruikt worden als synoniem voor \'publish\'.
Selected response from:

Ton Remkes
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opnieuw uitgegeven en herziene versiesTon Remkes
2 +1bewerkingen en terug-ontlede versies van compilaties
Henk Peelen


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
bewerkingen en terug-ontlede versies van compilaties


Explanation:
dat 'terug-ontlede versies van compilaties' is een beetje lang, maar bij gebrek aan een echt mooi vertaling zou ik het zo doen.


... (hierna te noemen "het programma" dat alle bewerkingen en terug-ontlede versies van compilaties omvat)

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-25 16:06:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Tina heeft gelijk, laten we het dan maar helemaal goed doen:
dit programma omvat de productie van een 50 minuten durend tv-programma, tezamen met alle trailers, advertenties et cetera (hierna te noemen \"het programma\" dat omvat: alle bewerkte versies ervan, versies met ongedaan gemaakte wijzigingen ervan of compilaties ervan).

Echte contract-taal: niets wordt overgeslagen. De vermelding van die reversions van het tv-programma met alles eromheen heeft wel enige zin, want het voorkomt dat iemand het zou kunnen opvatten dat een teruggeschroefde versie buiten het contract valt.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: maar er staat 'OF compilaties', niet VAN.
2 hrs
  -> loop vandaag een beetje Hanky-Panky te spelen, zal het even rechtzetten

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opnieuw uitgegeven en herziene versies


Explanation:
- - - die alle opnieuw uitgegeven en herziene versies of compilaties daarvan zullen omvatten).

'reversion' lijkt ook in originele tekst begrijpelijk noch zinvol

Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat in de oorspronkelijke tekst 'revision' abusievelijk vervangen is door 'reversion'.

Dat soort 'foutjes' zijn we herhaaldelijk tegengekomen, ook bij opdrachtgevers met overigens goede reputatie.
Misschien zinvol dit op te neman met klant.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 38 mins (2004-06-25 15:55:12 GMT)
--------------------------------------------------

Dat \'re-edit\' hier zoiets als \'opnieuw corrigeren/bewerken\' of \'bewerken\' betekent lijkt minder waarschijnlijk.
\'edit\' kan nl. ook (hoewel weinig frequent) gebruikt worden als synoniem voor \'publish\'.

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina