KudoZ home » English to Dutch » Computers: Hardware

carbon trimmers

Dutch translation: koolstof trimpotentiometer


17:00 Aug 30, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / carbon trimmers
English term or phrase: carbon trimmers
Carbon trimmers in a robust and fully enclosed package with arrow position indicator.
Shayna Barby
Dutch translation:koolstof trimpotentiometer
Explanation:
of korter koolpotentiometer (zie Google) - in beide gevallen een verstelbare weerstand van koolstof, maar een trimpot bevindt zich meestal op een printplaat voor een bepaalde (eenmalige /fijn-)afstelling; potentiometer wordt in de volksmond afgekort tot pot c.q. trimpot
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2koolstof trimpotentiometerHarry Borsje
4koolstoftrimmerJack den Haan


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
carbon trimmer
koolstof trimpotentiometer


Explanation:
of korter koolpotentiometer (zie Google) - in beide gevallen een verstelbare weerstand van koolstof, maar een trimpot bevindt zich meestal op een printplaat voor een bepaalde (eenmalige /fijn-)afstelling; potentiometer wordt in de volksmond afgekort tot pot c.q. trimpot

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Vandenborn: Correct !
2 hrs

agree  Jack den Haan: Je hebt gelijk. Een trimmer kan weliswaar ook een condensator zijn, maar niet als 'ie van koolstof lijkt mij.
3 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koolstoftrimmer


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-30 20:56:02 GMT)
--------------------------------------------------

Een trimmer kan een weerstand zijn, maar ook een condensator. Het feit dat het hier om een koolstoftrimmer gaat lijkt uit te sluiten dat hier sprake zou zijn van een trimcondensator. Je kunt dus vrij veilig aannemen dat hier een trimpotentiometer wordt bedoeld, zoals Harry voorstelt. Zelf zou ik hier echter gewoon vertalen met 'koolstoftrimmer'. Ik heb nl. niet gauw de neiging om meer in een tekst te leggen dan er staat, maar dat zal vast te maken hebben met feit dat ik veel octrooidocumenten vertaal ;-)

Kluwer Elektrotechniek: trimmer (soort weerstand) (NL) = trimmer (EN); trimmer (trimcondensator) (NL) = trimmer, trimming capacitor (EN)

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 42