KudoZ home » English to Dutch » Computers: Hardware

Presentation Scanning

Dutch translation: presentatiescannen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Presentation Scanning
Dutch translation:presentatiescannen
Entered by: David Van der Vloet

10:23 Oct 26, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Computers: Hardware
English term or phrase: Presentation Scanning
"Small footprint enables hands-free presentation scanning when docked in the base."
Presentation scanners zijn bevestigde scanners die streepjescodes scannen die worden aangeboden ('gepresenteerd') en die dus niet zelf op de streepjescode kunnen worden gericht. Eén hit op google voor presentatiescannen. Suggesties?
David Van der Vloet
Belgium
presentatiescannen
Explanation:
Kassamedewerkers in de supermarkt doen het de hele dag. Ze houden artikelen binnen een barcode scanveld en de barcode wordt gelezen. Dit in tegenstelling tot de barcode scanners die in de hand gehouden worden en handmatig over de barcode moeten worden gehaald.
Waarom dus niet rechttoerechtaan vertalen...
Selected response from:

Marijn de Kroon
Netherlands
Grading comment
De klant vond dit de beste oplossing, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4presentatiescannen
Marijn de Kroon
4scannen vanaf een vast puntJack den Haan
3 +1herschrijvenHarry Borsje


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
presentation scanning
herschrijven


Explanation:
Herschrijven, met onderscheid tussen handscanner (per definitie gaat de scanner naar de streepjescode) en vaste scanner (per definitie gaat de streepjescode naar de scanner).


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
9 mins
  -> BDNKT ;-)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
presentation scanning
scannen vanaf een vast punt


Explanation:
Ja, ik weet dat de tweede referentie hieronder niet helemaal aansluit bij jouw tekst, maar wellicht valt er -- samen met de eerste referentie -- 'n stukje inspiratie uit te halen.

Bijvoorbeeld: Het beperkte oppervlakbeslag maakt handenvrij-scannen vanaf een vast punt mogelijk wanneer het apparaat in het docking-station [of: basisstation] is geplaatst. Of zoiets...

Wat kan het Engels toch lekker compact zijn ;-)

Barcode gewone scanners om in de hand te houden; streepjescodeRobuuste verstelbare tafelstandaard met metalen voetplaat, voor model TR80; **handenvrij scannen,** de scanner staat continue aan; u houdt er een barcode onder ...
www.moxom.nl/hndscank.htm

http://www.itsolution.be/nl/view/geautomatiseerd-magazijnbeh...
Draadloos
Indien nodig kan er gekozen worden voor een draadloze scan-oplossing. Er zijn verschillende mogelijkheden, zo kan er gebruik gemaakt worden van een docking cradle, bluetooth of zelfs wi-fi.

Vaste verbinding
Als de goederen toch steeds voorbij een vast punt in het magazijn komen (check-out, kassa…) kan het beter zijn om met een **scanner met vaste verbinding** te werken


Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 42

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
presentation scanning
presentatiescannen


Explanation:
Kassamedewerkers in de supermarkt doen het de hele dag. Ze houden artikelen binnen een barcode scanveld en de barcode wordt gelezen. Dit in tegenstelling tot de barcode scanners die in de hand gehouden worden en handmatig over de barcode moeten worden gehaald.
Waarom dus niet rechttoerechtaan vertalen...

Marijn de Kroon
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
De klant vond dit de beste oplossing, bedankt!