KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

help guide

Dutch translation: Handleiding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:help guide
Dutch translation:Handleiding
Entered by: MarijkeDL

10:35 Nov 8, 2007
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: help guide
Een simpel vraagje, hoe zouden jullie Help guide vertalen? Helpgids of hulpgids klinkt onnatuurlijk en een handleiding is het ook niet helemaal misschien. Wat denken jullie?
MarijkeDL
Handleiding
Explanation:
gewoon handleiding, of gebruikershandleiding, afhankelijk van context
Selected response from:

Harris Couwenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Handleiding
Harris Couwenberg
3 +1helpbestand
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Handleiding


Explanation:
gewoon handleiding, of gebruikershandleiding, afhankelijk van context

Harris Couwenberg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  José Gralike
20 mins

agree  Ron Willems: dit past altijd wel
2 hrs

agree  Luc Dielis: Ik zou gaan voor gebruikershandleiding
2 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
helpbestand


Explanation:
wordt bij een digitale versie ook veel gebruikt.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=849930
Helpbestand programmeertool Vox Alliance

--------------------------------------------------
Note added at 10 uren (2007-11-08 21:05:25 GMT)
--------------------------------------------------

Kan een vrije omschrijving misschien ook?

Vraagbaak
Vraag en antwoord
Antwoord op uw vragen

Klinkt echter een beetje als een krantenrubriek

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tim Curinckx: handleiding lijkt me hier een ondervertaling; de nadruk ligt op de 'help' en niet zozeer op de 'guide'
20 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Ron Willems