KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

cross-industry

Dutch translation: industriebrede


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross-industry
Dutch translation:industriebrede
Entered by: Henk Peelen

15:55 Mar 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software / Software
English term or phrase: cross-industry
Solutions Partners develop cross-industry or line of business applications
Renate van den Bos
industriebrede
Explanation:
of:
toepassingen die geschikt zijn voor de hele industrie/bedrijfstak

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 17:02:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen of toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen en toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen maar ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 18:28:31 (GMT)
--------------------------------------------------

misschien nog beter: algemene

Solutions Partners ontwikkelt algemene toepassingen maar ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt naast algemene toepassingen ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak



--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 15:38:24 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

voor abklein (tenminste, ik neem aan dat je (onder andere) dit antwoord bedoelt onder het antwoord van Cloggy:
\"cross\" is ook \"dwars\", dus bedoelt men volgens mij \"dwars op de industrie (als ontelbaar zelfstandig naamwoord)\", en dat is weer hetzelfde als \"over alle industrieën (als telbaar zelfstandig naamwoord) heen\" = industriebreed
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Ik hou het op je allereerste suggestie. Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1toepassingen die geschikt zijn voor de hele brancheLinda Ferwerda
5standaard-
Leo te Braake | dutCHem
4industriebrede
Henk Peelen
3 +1SP ontwikkelt applicaties/toepassingen/software/programma's voor een of meerdere bedrijfstakken
Antoinette vH


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
toepassingen die geschikt zijn voor de hele branche


Explanation:
vrije vertaling

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
industriebrede


Explanation:
of:
toepassingen die geschikt zijn voor de hele industrie/bedrijfstak

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 17:02:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen of toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen en toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt industriebrede toepassingen maar ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 18:28:31 (GMT)
--------------------------------------------------

misschien nog beter: algemene

Solutions Partners ontwikkelt algemene toepassingen maar ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak

Solutions Partners ontwikkelt naast algemene toepassingen ook toepassingen voor een bepaalde zakelijke lijn / zakelijke sector / bedrijfstak



--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 15:38:24 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

voor abklein (tenminste, ik neem aan dat je (onder andere) dit antwoord bedoelt onder het antwoord van Cloggy:
\"cross\" is ook \"dwars\", dus bedoelt men volgens mij \"dwars op de industrie (als ontelbaar zelfstandig naamwoord)\", en dat is weer hetzelfde als \"over alle industrieën (als telbaar zelfstandig naamwoord) heen\" = industriebreed

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75
Grading comment
Ik hou het op je allereerste suggestie. Bedankt! Renate

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
SP ontwikkelt applicaties/toepassingen/software/programma's voor een of meerdere bedrijfstakken


Explanation:
ik denk dat er 2 opties genoemd worden,
dus men werkt in de diepte voor meerdere bedrijfstakken of voor een bep. productieproces bijv.

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: gaat zeker over verschillende branches (cross-industry is niet dezelfde als 'across industries' zoals sommige andere antwoorden impliceren.......)
1 day2 hrs
  -> thanks abby

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
standaard-


Explanation:
Solutions Partners ontwikkelt standaardtoepassingen of branchespecifieke toepassingen.

Bekende termen in het logistieke software-land; i.p.v. "toepassingen" wordt ook vaak gesproken van "paketten"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 18:15:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Oeps! : paKKet...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 28