KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

virus throttler

Dutch translation: Virus Throttler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:virus throttler
Dutch translation:Virus Throttler
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

16:29 Aug 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: virus throttler
Het gaat over het beveiligen van de IT infrastructuur. Verder geen context
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Virus Throttler
Explanation:
Ik zou het onvertaald laten.

Hewlett-Packard heeft twee nieuwe antivirusprogramma's op de markt gebracht, "Virus Throttler" en "Active Counter Measure", die de huidige virusplaag zouden moeten stoppen.

"Virus Throttler" zou moeten verhinderen dat virussen te snel in een netwerk binnendringen door het aantal verbindingen van de geïnfecteerde computer te verminderen. Bovendien zou deze software ook automatisch moeten kunnen reageren op nieuwe dreigingen.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Heb het inderdaad maar zo gelaten !
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4anti-virus programma
Steven Mertens
4 +1Virus Throttler
Marian Pyritz


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
anti-virus programma


Explanation:
Volgens Van Dale is to throttle "doen stikken, versmoren, wurgen". Daarom zou ik het hierop houden.

Succes

Steven

Steven Mertens
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno: Volkomen mee eens Steven, maar waarom niet alles in 1 woord: antivirusprogramma. Staat trouwens ook zo in Van Dale
1 hr
  -> Bedankt Chantal !

agree  Henk Peelen: 1 woord
11 hrs
  -> Bedankt Henk !

agree  Jan Willem van Dormolen: 1 woord
15 hrs
  -> Bedankt Jan Willem !

agree  Ton Remkes
2 days7 hrs
  -> Bedankt Tom, maar ik vrees dat de vraag al afgesloten is ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Virus Throttler


Explanation:
Ik zou het onvertaald laten.

Hewlett-Packard heeft twee nieuwe antivirusprogramma's op de markt gebracht, "Virus Throttler" en "Active Counter Measure", die de huidige virusplaag zouden moeten stoppen.

"Virus Throttler" zou moeten verhinderen dat virussen te snel in een netwerk binnendringen door het aantal verbindingen van de geïnfecteerde computer te verminderen. Bovendien zou deze software ook automatisch moeten kunnen reageren op nieuwe dreigingen.


Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Heb het inderdaad maar zo gelaten !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Osleidys Rendon: Dit soort termen worden inderdaad meestal niet vertaald
1 hr