KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

global positioning systems & (golf) cart tracking systems

Dutch translation: cart-volgsystemen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cart Tracking Systems
Dutch translation:cart-volgsystemen
Entered by: seaMount

13:26 Dec 3, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: global positioning systems & (golf) cart tracking systems
Aan voorgaande vragen te zien hebben meerdere mensen moeite met mijn opdrachtgever :-)
Het volgende stukje stelt ook mij voor een raadsel:

Through partnerships with leading technology developers, xx is able to provide a range of proven software offerings, including Golf Management Software, affordable *Global Positioning Systems, Cart Tracking Systems,* and Technology Consulting, all with around-the-clock Service and Support.

Het handelt om een bedrijf wat software voor golfbaanmanagement op de markt brengt. Ze bieden dus een heel scala aan programma's zoals on-line reserveringen, scores opzoeken en nakijken en dus bovenstaande twee...

Wie o wie kan enig licht op deze golfkwestie laten schijnen?
MTIA,
Iris
Iris70
GPS en volgsystemen
Explanation:
Ik denk dat GPS een gebruikelijke term is, dus ik zou 'GPS-systemen' gebruiken.
Tracking systems zijn systemen om iets te volgen (bv. ook de locatie/status van een verzonden postpakket).
Dus: golfwagen(-)volgsystemen, of: systemen voor het volgen (en localiseren) van golfwagentjes.
Ongetwijfeld zijn er golfProZ onder de leden die de vakterm van golfwagentje weten.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-12-03 13:37:42 GMT)
--------------------------------------------------

uit de ref (http://www.gerritspeek.nl/golf_verklarende_woordenlijst.html... (misschien heb je die al)
cart: Een tweewielige kar waar de golftas op gezet wordt. Soms ook gebruikt voor een buggy, een gemotoriseerde kar waar twee spelers met hun tassen op zitten. [Corcoran : 37]

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-12-03 13:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Gegeven de golf-slang (that\'s almost lochness)kan ik me voorstellen dat je evengoed cart volgsystemen kan gebruiken. (Google cart + golf in NL = 19.800 hits)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 32 mins (2004-12-03 14:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

N.a.v. Paul z\'n bemerking:
De twee software-pakketten waar ze op duiden zijn separaat - met komma geschieden - vermeld ... dus zou het één niet direct met het ander te maken hebben. Volgens mij zijn die GPS-systemen (zie jouw ref) voor \"meting\" en de tracking systems echt voor het volgen. Nader onderzoek ....
Selected response from:

seaMount
Grading comment
In beide antwoorden zit iets, maar na beraad met mijn opdrachtgever houd ik het toch maar(heel veilig) op cart-volgsystemen.

Bedankt allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3GPS en volgsystemen
seaMount
2 +1navigatiesystemen en golf-GPS
Paul Peeraerts


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
GPS en volgsystemen


Explanation:
Ik denk dat GPS een gebruikelijke term is, dus ik zou 'GPS-systemen' gebruiken.
Tracking systems zijn systemen om iets te volgen (bv. ook de locatie/status van een verzonden postpakket).
Dus: golfwagen(-)volgsystemen, of: systemen voor het volgen (en localiseren) van golfwagentjes.
Ongetwijfeld zijn er golfProZ onder de leden die de vakterm van golfwagentje weten.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-12-03 13:37:42 GMT)
--------------------------------------------------

uit de ref (http://www.gerritspeek.nl/golf_verklarende_woordenlijst.html... (misschien heb je die al)
cart: Een tweewielige kar waar de golftas op gezet wordt. Soms ook gebruikt voor een buggy, een gemotoriseerde kar waar twee spelers met hun tassen op zitten. [Corcoran : 37]

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2004-12-03 13:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Gegeven de golf-slang (that\'s almost lochness)kan ik me voorstellen dat je evengoed cart volgsystemen kan gebruiken. (Google cart + golf in NL = 19.800 hits)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 32 mins (2004-12-03 14:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

N.a.v. Paul z\'n bemerking:
De twee software-pakketten waar ze op duiden zijn separaat - met komma geschieden - vermeld ... dus zou het één niet direct met het ander te maken hebben. Volgens mij zijn die GPS-systemen (zie jouw ref) voor \"meting\" en de tracking systems echt voor het volgen. Nader onderzoek ....

seaMount
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
In beide antwoorden zit iets, maar na beraad met mijn opdrachtgever houd ik het toch maar(heel veilig) op cart-volgsystemen.

Bedankt allebei!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gv: Prima antwoord!
3 mins
  -> dank!

neutral  Paul Peeraerts: Het is niet het wagentje dat gevolgd wordt. In het wagentje zit een GPS-module die de preciese afstand aangeeft tot het gaatje waarin de bal moet!
12 mins

agree  11thmuse
7 hrs
  -> dank je Henk

agree  Jan Willem van Dormolen: GPS en cart-volgsystemen (met streepje of aan elkaar), inderdaad twee verschillende dingen.
20 hrs
  -> dank je Jan Willem

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
navigatiesystemen en golf-GPS


Explanation:
Het gebruik van GPS bij het golven is een typisch Amerikaans verschijnsel. Ik weet niet of er al Nederlandse termen voor bestaan.
"global positioning system" is eigenlijk een soort "merknaam" van het Amerikaanse leger, dat het systeem bedacht. Hiervoor gebruiken wij "navigatiesystemen".

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2004-12-03 13:47:25 GMT)
--------------------------------------------------

Blijkbaar ook al in Europa: \"Opgelet: de buggies zijn uitgerust met het nieuwe GPS navigatie-systeem per satelliet, dat de afstand tot de vlag weergeeft!\" (http://www.vip-selection.be/nl/golfoverzicht2nl.html)

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-12-03 13:53:04 GMT)
--------------------------------------------------

Blijkbaar ook al in Europa: \"Opgelet: de buggies zijn uitgerust met het nieuwe GPS navigatie-systeem per satelliet, dat de afstand tot de vlag weergeeft!\" (http://www.vip-selection.be/nl/golfoverzicht2nl.html)

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2004-12-03 14:02:49 GMT)
--------------------------------------------------

Een foto van een golf-GPS zie je op http://www.golfchat.nl/viewtopic.php?t=760\". Daar kan je duidelijk zien dat het gaatje \"getrackt\" wordt waarin de bal moet, en niet het verloren gewaande wagentje :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 15 mins (2004-12-03 15:41:08 GMT)
--------------------------------------------------

Nog net gevonden: \"Even during his golfing outings, Matthews has kept an eye out for inventive opportunities. One of his more recent patents is for a golf cart tracking system he developed to prevent golfers from \"being too poky\". Wat betekent \"poky\" hier? Slow? Wasting time? Waarmee verlies je tijd? Met naar het karretje te zoeken? Of naar het balletje?

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  seaMount: zie mijn aanvulling
1 hr

agree  Fred ten Berge: Lijkt, zonder duidelijker info, meest waarschijnlijke suggestie in deze samenhang.
12 hrs