KudoZ home » English to Dutch » Computers: Software

internet packaging

Dutch translation: Internet pakkettechniek


10:12 Dec 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: internet packaging
XXX represented the panel on fully integrated management software solutions. Questions were answered from the latest developments in point-of-sale, tee time, accounting and other golf course management products and systems to run their business.

This session was one of the highest attended sessions during the Solutions Summit and was a planned question and answer format. Questions from the audience were computer hardware development, new developments in systems, networking, connectivity and *internet packaging*.

Voor de kenners wellicht een eitje, maar ik neem aan dat het hier niet om internetverpakkingen gaat.... Vraag is,waar wel om? Via Google kwam ik helaas ook niet veel verder als "verpakkingen".

MTIA,
Iris
Iris70
Dutch translation:Internet pakkettechniek
Explanation:
in het internet wordt een bestand nooit als een geheel verzonden, maar in kleine pakketten. Ieder pakketje kan een totaal andere weg volgen. Alle pakketten worden achteraf door de server gekoppeld tot één bestand. Deze techniek heet Internet packaging.
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
En toch is dit, althans in deze context, de oplossing waar ik voor ga. Iets verder op in de text wordt er ook over internetverkoop gesproken, maar dan heet het weer wat anders. Bedankt voor al jullie bijdrages :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1afzet- of marketingmethode voor verkopen/kopen van e-shop artikelen via conventionele (golf)shop
seaMount
4 +1verkoop/levering via (het) internet
Jan Willem van Dormolen
4Internet pakkettechniek
Paul Peeraerts


Discussion entries: 1





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verkoop/levering via (het) internet


Explanation:
'Packaging' is weliswaar letterlijk 'verpakken', maar wordt ook in een meer uitgebreidere betekenis gebruikt voor 'in de handel brengen'.
Er bestaan veel verschillende voorkeuren voor de schrijfwijze van het internationale netwerk:
het internet
het Internet
internet
Internet

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paul Peeraerts: zou kunnen, maar ik betwijfel of dat hier bedoeld is.
25 mins

agree  Fred ten Berge: Meest waarschijnlijk!
4 hrs

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Internet pakkettechniek


Explanation:
in het internet wordt een bestand nooit als een geheel verzonden, maar in kleine pakketten. Ieder pakketje kan een totaal andere weg volgen. Alle pakketten worden achteraf door de server gekoppeld tot één bestand. Deze techniek heet Internet packaging.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
En toch is dit, althans in deze context, de oplossing waar ik voor ga. Iets verder op in de text wordt er ook over internetverkoop gesproken, maar dan heet het weer wat anders. Bedankt voor al jullie bijdrages :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Uitsluiten kan ik het niet, maar zou een golffirma zich met internettechniek bezighouden?
21 mins
  -> Omdat het in het rijtje "networking, connectivity and internet packaging" staat, denk ik toch nog dat ik het bij rechte eind heb ...

neutral  seaMount: beats me!
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
afzet- of marketingmethode voor verkopen/kopen van e-shop artikelen via conventionele (golf)shop


Explanation:
Uit ref:
... an Internet packaging system that allows consumers to buy Internet merchandise and services at traditional retail stores, and without the need of a computer or Internet hook-up at the time of purchase

Dus men koopt op de conventionele wijze (kijken, kijken, en wel kopen). Maar de orientatie voorafgaand op de koop gebeurt dan waarschijnlijk via een op internet aangesloten PC in de shop en de transactie wordt ook met behulp daarvan afgesloten. Het e-shop-in-shop principe dus.

Overigens is packaging - naast 'verpakking' - in marketing/verkoop termen: het bundelen van produkten/diensten tot één geheel, een nieuw integraal aanbod met grotere functionaliteit. Vb. bundelen van mobiele telefoon, abonnement + beltegoed + 100 gratis ringtones (oh, what luck!) tot één mega-coole niet-te-missen kans.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 12 mins (2004-12-04 13:25:02 GMT)
--------------------------------------------------

Voorbeeld van zo\'n e-golfshop: http://www.marcs-golfshop.co.uk/2003pagesEN/index.asp



    Reference: http://www.kiosks.org/newsbits/1999/nb011399a.htm
seaMount
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: Goede mogelijkheid.
1 hr