KudoZ home » English to Dutch » Computers: Systems, Networks

technological - capacity

Dutch translation: Doordat de technologie...


13:55 Dec 2, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Computers: Systems, Networks
English term or phrase: technological - capacity
*Technological and handicap system advances continued to challenge the capacity* of the DOS program.

Ik heb met name moeite om het eerste deel in een "normale" zin te gieten.
Bedankt.
ps.Handicap slaat hier op golf.
Mike
Dutch translation:Doordat de technologie...
Explanation:
Doordat de technologie en het handicapsysteem steeds gevanceerder werden, werden voortdurend hogere eisen aan de capaciteit van het DOS-programma gesteld.
Selected response from:

Joost Simons
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Doordat de technologie...
Joost Simons
3..
Henk Peelen


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Doordat de technologie...


Explanation:
Doordat de technologie en het handicapsysteem steeds gevanceerder werden, werden voortdurend hogere eisen aan de capaciteit van het DOS-programma gesteld.

Joost Simons
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Lijkt me prima. 'de capaciteit van' kan volgens mij weg.
14 mins
  -> Bedankt. Ja, capaciteit zou je inderdaad ook weg kunnen laten.

agree  seaMount
50 mins
  -> Bedankt

agree  Bianca Adriaensen
9 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
..


Explanation:
Betere techniek en een beter handicapsysteem vergden steeds meer van (de capaciteit van) het DOS-programma.

Betere techniek en een beter handicapsysteem vroegen steeds meer van (de capaciteit van) het DOS-programma.

Betere techniek en een beter handicapsysteem legden steeds meer beslag op het DOS-programma.




Vooral zonder 'capaciteit' zijn dit mooie, korte, directe zinnen, net als de bronzin. Rijmt op onzin, maar is het niet.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27