KudoZ home » English to Dutch » Computers (general)

internet broker

Dutch translation: internetmakelaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:internet broker
Dutch translation:internetmakelaar
Entered by: Evert DELOOF-SYS

18:43 Jul 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Computers (general)
English term or phrase: internet broker
ICT
ab1
internetmakelaar
Explanation:
Hebben we hier niet over een gewone internetmakelaar? Moelijk om zeggen zonder verder context.

B.v.:
Dossier Elektronisch Zakendoen
Expansie internetmakelaar IMG Holland fors vertraagd. AMSTERDAM, 9 JAN. De interneteffectenmakelaar IMG Holland heeft zijn plannen uit te groeien tot een ...
www.nrc.nl/W2/Lab/E-zakendoen/010109-a.html

Internetmakelaar Name Space wordt bedolven onder juridische procedures. Omdat het bedrijf een rekening bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland ...
www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/12/Med/inhoud.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2internetmakelaar
Evert DELOOF-SYS
4internet / online effectenmakelaarxxxmariette


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
internetmakelaar


Explanation:
Hebben we hier niet over een gewone internetmakelaar? Moelijk om zeggen zonder verder context.

B.v.:
Dossier Elektronisch Zakendoen
Expansie internetmakelaar IMG Holland fors vertraagd. AMSTERDAM, 9 JAN. De interneteffectenmakelaar IMG Holland heeft zijn plannen uit te groeien tot een ...
www.nrc.nl/W2/Lab/E-zakendoen/010109-a.html

Internetmakelaar Name Space wordt bedolven onder juridische procedures. Omdat het bedrijf een rekening bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland ...
www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/08/12/Med/inhoud.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pierre Grabowski
30 mins

agree  Friso Holtkamp
48 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
internet / online effectenmakelaar


Explanation:
"Een broker is een gespecialiseerde effectenmakelaar die in tegenstelling tot een bank geen kredieten mag verstrekken en geen betaalfaciliteiten aanbiedt".
Wordt ook vaak niet vertaald: "internet broker" of "online broker".


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=online+broker&btnG=Zoeke...
    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=internetbroker&btnG=Zoek...
xxxmariette
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch