KudoZ home » English to Dutch » Computers (general)

host / directory

Dutch translation: host/directory


08:11 Jan 2, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Computers (general) / computers
English term or phrase: host / directory
het gaat hier om computertaal. Ik heb een aantal woorden waarvan ik niet geheel zeker ben of deze gewoon niet vertaal hoeven te worden of dat er een nederlands woord voor bestaat/ in gebruik is
(underscore, userid, Idap, ip address, queue, cannot be added remotely etc). Misschien is er een website met een lijst van veel gebruikte termen?
Hartelijk bedankt!
Frank Hesse
Australia
Dutch translation:host/directory
Explanation:
host = host
directory = directory (een map is folder in het Engels)
underscore = underscore of eventueel liggend streepje
userid = ID gebruiker of gebruikers-ID
IP address = IP-adres
queue = wachtrij
cannot be added remotely = "kan niet extern worden toegevoegd" of "kan niet vanaf afstand worden toegevoed" (afhankelijk van context)

7 jaar ervaring in IT.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:15:17 (GMT)
--------------------------------------------------

toegevoed = toegevoegd natuurlijk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:17:17 (GMT)
--------------------------------------------------

toegevoed = toegevoegd natuurlijk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:24:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

List kan inderdaad als lijst vertaald worden (of als \"lijst weergeven\" als het om een werkwoord gaat).
Het is bestandsnaam.
Attempting delivery = Poging tot afleveren of bezig met afleveren

Succes!
Selected response from:

xxxXX789
Netherlands
Grading comment
Fantastic! Many thanks for your prompt reply.

Frank

Trouwens, kan list met lijst vertaald worden? Klinkt een beetje vreemd....
Is het bestandnaam of bestandsnaam?

En de laatste: 'attempting delivery"

Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1host/directoryxxxXX789
5host / directory
Renate van den Bos


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
host/directory


Explanation:
host = host
directory = directory (een map is folder in het Engels)
underscore = underscore of eventueel liggend streepje
userid = ID gebruiker of gebruikers-ID
IP address = IP-adres
queue = wachtrij
cannot be added remotely = "kan niet extern worden toegevoegd" of "kan niet vanaf afstand worden toegevoed" (afhankelijk van context)

7 jaar ervaring in IT.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:15:17 (GMT)
--------------------------------------------------

toegevoed = toegevoegd natuurlijk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:17:17 (GMT)
--------------------------------------------------

toegevoed = toegevoegd natuurlijk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-02 08:24:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

List kan inderdaad als lijst vertaald worden (of als \"lijst weergeven\" als het om een werkwoord gaat).
Het is bestandsnaam.
Attempting delivery = Poging tot afleveren of bezig met afleveren

Succes!

xxxXX789
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Fantastic! Many thanks for your prompt reply.

Frank

Trouwens, kan list met lijst vertaald worden? Klinkt een beetje vreemd....
Is het bestandnaam of bestandsnaam?

En de laatste: 'attempting delivery"

Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
5 days

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
host / directory


Explanation:
Zie de volgende websites met internet/computertermen:
http://www.furore.nl/#
http://internetwoordenboek.kennisnet.nl/index.htm
http://www.ming-automatisering.nl/Definities/

Veel succes!

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch